  • Data: 2017-04-18 08:28:47
    Temat: Re: pompy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-18 o 08:15, Budyń pisze:
    > nie, nie ma. Jesli rury są miękie to trzeba pompą trzymać w nich nadciśnienie wiec,
    czy wylot jest pod lustrem czy nad nie ma znaczenia.
    > Trzymanie pod lustrem ma znaczenie tylko gdy rury są twarde, aby sie woda nie
    wylała.

    Choć i tu pojawi się także problem z powodu kolejnego zjawiska
    fizycznego, o którym wcześniej nie napisałem.
    Chodzi o to, że taki słup 10m wody wytworzy podciśnienie i próżnię. Z
    wody zacznie gwałtownie odgazowywać rozpuszczone w niej powietrze, a
    woda w basenie dobrze jest napowietrzona. Ponadto w ciśnieniach niższych
    od atmosferycznego temperatura wody wrzenia będzie o wiele niższa od
    100'C i w kolektorze oraz za nim woda będzie wrzała.
    Powoduje to tak duże wstrząsy, że obawiam się czy instalacja się nie
    rozsypie po 2-3 dniach.