    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Date: Tue, 14 Jul 2009 08:51:22 +0200

    Krzemo wrote:

    > Mówisz z autopsji czy tak się domyślasz? Mnóstwo ludzi których znam ma
    > u siebie podłogówkę i grzeje ją w 2 taryfie (najczęściej tak się
    > składa że z pompą ciepła) i nie ma problemu z "przyjemnością
    > eksploatacji".
    > ;-)

    mówię z teorii i praktyki.

    dom mieszkalny ma określone zapotrzebowanie na energię, aby utrzymać
    założoną temperaturę trzeba w sposób ciągły dostarczać wymaganą ilość
    energii. Jeśli przestaniem ja dostarczać to budynek zacznie się schładzać.
    Aby ciepło zakumulowane w nocy w podłogówce wystarczyło na cały dzień to
    musimy w nocy dostarczyć energie za cały dzień, czyli przegrzać podłogówkę,
    problem można częściowo obejść poprzez zrobienie bardzo grubej płyty
    akumulacyjnej ok 20cm ale wtedy mamy system kompletnie nie regulowany.
    Ponadto płyta akumulacyjna musi być solidnie odizolowana od podłoża.

    Wątpię czy twoi znajomi mają zrobione płyty akumulacyjne, raczej
    przegrzewają zwykła podłogówkę co nie jest zbyt zdrowe.

    dodam jeszcze, że przegrzewanie podłogówki wymaga wyższej temperatury
    zasilania czyli pompa ciepła pracuje mniej sprawnie ale to pikuś, pan pikuś.
    ;-)