    From: artee <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: powieszenie umywalki na scianie z g-k
    Date: Tue, 20 Sep 2011 22:59:51 -0700 (PDT)

    > Niestety nie wgłębiam się w strukturę chemiczną tych klejów ograniczając się
    > do zakresu zastosowań podanego przez producentów na opakowaniu.
    To po co komus proponujesz uzycie kleju niezgodne z jego zastosowaniem?
    W necie znajdziesz wiele poradnikow (np Patexa) co i czym kleic.
    A w zastosowaniach newralgicznych zawsze poelcam zapoznac sie z karta produktu
    ktora powinna byc dostepna zawsze na stronie producenta/importera.

    > Silikon szklarski który wg producenta może być stosowany do klejenia i
    > wklejania szyb i luster - nie przypuszczałem że może powodować przspieszoną
    > korozję metalu. Stosowałem go w bardzo wielu przypadkach i póki co szkód nie
    Nie wszystkie silikony moga ja powodowac.
    Niestety wiekszosc dostepnych na rynku silikonow maja odczyn kwasny.
    Wynika to z czasami dosc sporej zawartosci octanow (smierdza w trakcie sieciowania).

    > Klej guma-metal prod dragona także stosowałem wielokrotnie do sklejania gumy
    > z metalem i poleciłem go ze względu na dobre wiązanie z metalem właśnie.
    Nie rozumiesz w jaki sposob dziala ten klej.
    Smarujesz obie powierzchnie, czekasz do calkowitego ich wyschniecia (minimum
    kilkanascie minut) i silnie sciskasz.
    O sile wiazania decyduje sila docisku w tej wlasnie chwili.
    Sugerujesz ze czlowiekowi maja pospadac plytki po drugiej stronie w trakcie docisku?
    Ten klej ma duza sile wiazania ale na odpowiednio wiekszej powierzchni.
    Mazianie tego na styku plyty i profilu to jak zabawa Pit-a i Pata w pewnej czeskiej
    bajce ;)

    > Co mogę polecić dodatkowo autorowi wątku to oprócz wzmocnienia samej ściany,
    > także przyklejenie za pomocą dobrego silikonu sanitarnego (np Max lub Gebo)
    Znowu zle.
    Silikon sanitarny w zadnym razie nie sluzy do klejenia tylko uszczelniania.
    Tutaj moglbym koledze doradzic naklejenie z tylu na umywalke albo waskiego paska
    kitu szklarskiego ktory dopasuje sie idealnie do sciany (stara szkola) albo
    odpowiedniego elementu wycietego np z pianki (cos takiego jak pod muszle WC, nowa
    szkola ;) ). Ladnie to przeniesie obciazenie na plytki.

    > odręcić i umywalka nie dość że będzie się trzymać, to jej oderwanie od
    > ściany będzie bardzo trudne lub niemożliwe bez odcięcia silikonu.
    A chcesz sie zalozyc ?
    ;)

    Artur Lew