  • Data: 2009-10-09 06:54:10
    Temat: Re: pralka - jakiej marki NIE polecacie
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    PeJot napisał(a):

    >> dołożyłem bezpiecznik,
    >
    > O jakiej wartości ?

    Szczerze pisząc, nie pamiętam (a nie chce mi się rozkręcać
    pralki). Pomierzyłem prąd przy włączonym zaworze (pralka prała)
    i dałem większy (a na pewno mniejszy od znamionowego prądu triaka).
    Pralka od ponad 1,5 roku działa dobrze, pierze dość często.

    Tu moje boje:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=799
    319&highlight=

    > Jaki to koszt ? Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod
    > tym kątem się nie stało.

    A ma Aqua Spray i zawór przesterowania? Bo jak nie ma, to po prostu
    nie ma się czego bać. Ale z tego, co widzę na elektroda.pl ta usterka
    jest częsta.

    Sam zawór to 40-50 zł w zależności od sklepu:
    http://www.hurt-agd.bazarek.pl/opis/45431/amica-zawo
    r-przesterowania-pralki-amica.html
    Jeśli jest i działa prawidłowo, ja bym nie wymieniał, ale dołożył w szereg
    ze sterowaniem oprawkę bezpiecznikową na przewód, coś takiego jak:
    http://multisort.pl/product/1967.Oprawka%3Bosiowa%3B
    bezpiecznikowa%3B5x20%3Bna%3Bprzewod.html
    Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
    za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.

    A kiedy Ci zejdzie tylko bezpiecznik, wiesz, że czas zmienić zawór :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP