  • Data: 2011-03-21 11:13:46
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:im782j$a97$1@news.onet.pl...
    > Wiesz co? Jak dajesz komus rady aby na kotle ustawił 45stC to moze
    > zagwarantuj mu ze mu co kilka lat ten skorodowany kocioł na swój koszt
    > wymienisz.

    Od kiedy rada jest pytaniem? Przy 46°C stoi znak zapytania.
    To po pierwsze. Po drugie - jeśli te kotły muszą pracować powyżej 60°C na
    wyjściu, to tak musi być.
    Niemniej jednak całą instalację tak trzeba zbudować, aby osiągnąć założoną
    temperaturę powietrza w ogrzewanych pomieszczeniach. Jeśli tak jest - to
    naprawdę świetnie. Przewymiarowane grzejniki wymuszają zastosowanie
    chłodniejszej wody albo miejscowo (dławienie głowicą) albo w całym obiegu (z
    zastosowaniem wymiennika i termostatu lub termostatu z pogodówką).
    Nadprodukcja ciepła i zakręcanie grzejników nie ma sensu przy mocnej pompie
    obiegowej. Stąd możnaby zastosować pompę o zmiennych obrotach (jeśli
    oczywiście kogoś na to stać) albo wymyśleć coś innego, podobnego. I też jak
    w przypadku przewymiarowanego kotła, pompa powinna być dostosowana do
    potrzeb, a nie - przewymiarowana i część przepływu puszczana obejściem -
    by-passem.

    Tak, to mogłoby być dobre rozwiązanie: - Układ wymiennikowy (np.
    wymienniczek płytowy), strona pierwotna pracuje na 60°C, w układzie
    otwartym, strona wtórna na temperaturę żądaną, sterowana zaworem (ideałem
    byłoby zastosowanie regulatora pogodowego), w układzie zamkniętym z
    naczyniem wzbiorczym przeponowym. I nie jestem sprzedawcą wymienników.