    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt Tymek pracowni Horyzont
    Date: Mon, 12 Jul 2010 23:02:01 +0200

    AKow pisze:
    > Witam, proszę o wytknięcie słabych punktów projektu Tymek pracowni
    > Horyzont.
    > http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/TYMEK/0/3
    12/

    > Szukam projektu domu taniego w budowie, niedużego i jednocześnie
    > funkcjonalnego.

    No taki całkiem 'nieduży' to on raczej nie będzie... :-D. Ale wszystko
    zależy od definicji pojęcia 'nieduży'.
    Tani może być, bo jest prosty i dach też ma prosty.

    Ze zmian które chciałbym wprowadzić to:
    > 1. Likwidacja balkonu (uważam, że nie jest potrzebny na wsi, gdzie jest
    > ogród).

    Racja.

    > 2. Likwidacja słupa między salonem a kuchnią (podciąg) - dzięki temu
    > kuchnia będzie otwarta na salon.

    To jest kosmetyka i możesz sobie w razie czego ten słup wstawić później,
    jak zechcesz jednak mieć kuchnię oddzieloną od salonu - tu są różne
    szkoły :-)

    > 3. Likwidacja drzwi między wiatrołapem a spiżarnią - wejście do spiżarni
    > będzie tylko od strony kuchni.

    Znacznie to może zwiększyć użyteczną powierzchnię w spiżarni.

    > 4. Schody zamiast zabiegowych będą ze spoczynkiem.

    Na pewno da się zrobić, bo miejsce jest :-).

    > 5. Dodanie małego okna w spiżarni.

    A po co Ci tam okno?

    Ogólnie projekt nie taki znowu zły :-))), ale ta boczna elewacja z oknem
    jakoś tak inaczej... no nie wiem, może się nie znam.

    Jak chcesz alternatywę, to ja buduję właśnie dom w tamaryszkach 2 z
    archonu. Po adaptacjach i przeróbkach ma właśnie 138,5 m2 - mniej więcej
    tyle, co ten Twój. Czy tani...? Ot budowa to budowa... huragan w
    kieszeni :-). Nie ma jednak specjalnych ekstrawagancji. Cenę domu
    budowanego systemem gospodarczym podbija wymyślanie przy wykończeniu.
    Jak się tu nie rozpędzisz na 'najwyższe standardy', to jest szansa, że
    wybudujesz w rozsądnych pieniądzach, tylko czasem nie oszczędzaj na
    konstrukcji. :-)

    Zobacz sobie alternatywę:
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tamarys
    zkach-2/m43b12f30b6933

    Dom mam jeszcze nie skończony, ale na każdym, kto przychodzi robi spore
    wrażenie :-)

    pozdr.
    robercik-us