  • Data: 2010-07-13 08:09:38
    Temat: Re: projekt Tymek pracowni Horyzont
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AKow" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:i1fd4q$2c2$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam, proszę o wytknięcie słabych punktów projektu Tymek pracowni
    > Horyzont.
    > http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/TYMEK/0/3
    12/

    > Szukam projektu domu taniego w budowie, niedużego i jednocześnie
    > funkcjonalnego. Ze zmian które chciałbym wprowadzić to:
    > 1. Likwidacja balkonu (uważam, że nie jest potrzebny na wsi, gdzie jest
    > ogród).
    > 2. Likwidacja słupa między salonem a kuchnią (podciąg) - dzięki temu
    > kuchnia będzie otwarta na salon.
    > 3. Likwidacja drzwi między wiatrołapem a spiżarnią - wejście do spiżarni
    > będzie tylko od strony kuchni.
    > 4. Schody zamiast zabiegowych będą ze spoczynkiem.
    > 5. Dodanie małego okna w spiżarni.

    Moi znajomi wybudowali ten domek. Dokonali sporo zmian na parterze dzięki
    którym parter wyszedł naprawdę fajnie. Garażu nie ma a jest w zamian
    kotłownia, pralnia i całkiem fajny pokoik. Nie ma też słupa między kuchnią i
    salonem, korytarz nieco został przesunięty w osi dzięki zlikwidowaniu drzwi
    do salonu i skróceniu ściany oddzielającej pokoik od salonu. Wnęka na szafę
    przed tym pokoikiem została zmniejszona i przeniesiona na druga stronę obok
    schodów i w tym miejscu powstał korytarz nieznaczne wydłużony
    zlikwidowaniem drzwi do garażu tak aby z niego na lewo znalazły się drzwi do
    dodatkowego pokoju a na w prost do pralni i z niej do kotłowni. Ogólnie
    parter wyszedł bardzo ładnie, salon jest bardzo duży i "pojemny".
    Wadą w tym projekcie jest to że o ile na parterze jest w miarę duża łazienka
    jak na parter w takim domku, w której może stanąć nawet prysznic to na
    poddaszu łazienka jest wielkim nieporozumieniem. Wcale nie jest tak jak tu w
    projekcie że skos jest niewielki. Zobacz sobie gdzi eprzebiega ściana
    łazienki, jest przesunięta nieco w osi okien a teraz porównaj z rzutem AA i
    zobaczysz że sufit jest tyci tyci. Sufit wyniósł zaledwie 50cm a reszta to
    już tylko skosy aż do ścianki kolankowej wysokiej na całe 30cm.
    Ścianki kolankowe trzeba więc robić dodatkowe jako wysunięte z płyt GK gdyż
    te powstałe z murowania mają wysokość około 30cm w to do niczego się nie
    nadaje. Nie mam pojęcia co można wcisnąć w takiej niskiej przestrzeni.
    Pozostanie tylko podłoga którą trzeba będzie niemal leżąc sprzątać z kurzu.
    Podniesienie ścianki kolankowej na etapie murowania ścian byłoby bez sensu
    gdyż spieprzy się proporcje budynku z zewnątrz. Pozostaje więc jak
    wspomniałem stawianie dodatkowych ścianek kolankowych a w zamian za to za
    nimi mozna sobie ułożyć rury CO, inst. elektryczną czy tez rury nadmuchu z
    kominka lub rekuperatora.
    Ostatnia rzeczą jest ten nieszczęsny balkon. Budowlańcy zrobili go tak jak w
    projekcie. Balkon przesunięty jest w górę względem płyty??? Powstała taka
    zetka i wysżło dziadostwo,.gdyż tuż przy drzwiach balkonowych w
    pomieszczeniu goły beton jest wyżej o 1cm niż wylewka na styropnianie w
    pomieszczeniu. Ten fragment podłogi będzie więc zimy i na dodatek trzeba
    zrobić jakiś kichawy stopień na 2-3cm z deski itp. Bez sensu.

    Dom spalał w mroźnym styczniu 6-8 worków ekogroszku na tydzień. W pozostałe
    mniej mroźne dni zadowalał się 4-5 workami. Worek - 25kg. Średnio więc w
    mroźne dni pożerał 175kg ekogroszku tygodniowo. Zakładając sprawność kotła
    70% zapotrzebowanie domu na energię do grzewania i wody miesięczne wynosi w
    mroźny miesiąc 3850kWh co kosztuje przy naszej lokalnej cenie ekogroszku
    800zł/t około 610zł.
    Koszt miesięczny ogrzewania w cieplejsze miesiące zimy wynosił około 392zł.
    Jak dla mnie to sporo bo porównując do mnie w domu o pow. bez garażu 127m2 w
    najmroźniejszy miesiąc grzejąc gazem faktura wyniosła około 470zł.

    Marek