  • Data: 2010-07-13 10:20:24
    Temat: Re: projekt Tymek pracowni Horyzont
    Od: "AKow" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4c3c1f4a$0$2595$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > Ścianki kolankowe trzeba więc robić dodatkowe jako wysunięte z płyt GK
    > gdyż te powstałe z murowania mają wysokość około 30cm w to do niczego się
    > nie nadaje. Nie mam pojęcia co można wcisnąć w takiej niskiej przestrzeni.
    > Pozostanie tylko podłoga którą trzeba będzie niemal leżąc sprzątać z
    > kurzu. Podniesienie ścianki kolankowej na etapie murowania ścian byłoby
    > bez sensu gdyż spieprzy się proporcje budynku z zewnątrz. Pozostaje więc
    > jak wspomniałem stawianie dodatkowych ścianek kolankowych a w zamian za to
    > za nimi mozna sobie ułożyć rury CO, inst. elektryczną czy tez rury

    Faktycznie jest to pewien problem. Ścianki kolankowej nie zamierzam
    podnosić, więc wyjdzie w sumie mała i skośna łazienka na poddaszu. Prysznic
    będzie tylko w łazience na parterze, w łazience na poddaszu będzie duża
    wanna, więc chyba tragedii nie będzie.

    > Ostatnia rzeczą jest ten nieszczęsny balkon. Budowlańcy zrobili go tak jak
    > w projekcie. Balkon przesunięty jest w górę względem płyty??? Powstała
    > taka zetka i wysżło dziadostwo,.gdyż tuż przy drzwiach balkonowych w
    > pomieszczeniu goły beton jest wyżej o 1cm niż wylewka na styropnianie w
    > pomieszczeniu. Ten fragment podłogi będzie więc zimy i na dodatek trzeba
    > zrobić jakiś kichawy stopień na 2-3cm z deski itp. Bez sensu.

    Zdecydowanie i bez zastanawiania wyrzucam balkon. Raz, że niepotrzebny, a
    dwa - komplikacje w budowie, przede wszystkim ze względu na dobre
    zaizolowanie termiczne i przeciwwilgociowe.

> [...]
    > pozostałe mniej mroźne dni zadowalał się 4-5 workami. Worek - 25kg.
    > Średnio więc w mroźne dni pożerał 175kg ekogroszku tygodniowo. Zakładając
    > sprawność kotła 70% zapotrzebowanie domu na energię do grzewania i wody
    > miesięczne wynosi w mroźny miesiąc 3850kWh co kosztuje przy naszej
    > lokalnej cenie ekogroszku 800zł/t około 610zł.
    > Koszt miesięczny ogrzewania w cieplejsze miesiące zimy wynosił około
    > 392zł.
    > Jak dla mnie to sporo bo porównując do mnie w domu o pow. bez garażu 127m2
    > w najmroźniejszy miesiąc grzejąc gazem faktura wyniosła około 470zł.

    To wszystko to już kwestia izolacji termicznej, jakości okien itd. Sam
    projekt jako taki raczej nie powinien być uznany za nieekonomiczny w
    ogrzewaniu?

    Pozdrawiam, dzięki za komentarze.