  • Data: 2010-07-13 13:47:59
    Temat: Re: projekt Tymek pracowni Horyzont
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AKow pisze:
    [..]
    Druga sprawa, to wielkość salonu, u Ciebie
    > 25m2, u mnie 31m2, co i tak wydaje mi się minimum. Salon u mnie nie może
    > być mniejszy.

    Mnie akurat taki raczej wystarczy, bo mam jeszcze pracownie, gdzie będę
    spędzał większą część czasu ;-).

    Generalnie to jednak dosyć różne projekty...

    Tak różne :-).

    > Ile Cię wyniosło zbudowanie z podziałem na poszczególne etapy?

    Fundament - ok metra przewyższenia w terenie wzdłuż linii ukośnej domu -
    długość ścian fundamentowych ok 80 mb
    Koszt - robocizna 3 tys, materiały i maszyny, coś chyba 24,5 tys

    Stan surowy otwarty
    Koszt ok 73.5 tys materiały i maszyny, 34 tys robocizna

    Razem SSO wyniósł mnie jakieś 135 tys - Trochę poszalałem z dachem, bo
    dałem dachówkę ceramiczną, a pod nią pełne deskowanie i papę, a to
    zapewne podniosło koszt, kominy murowane z kamionkowymi wkładami, nad
    dachem wykończone klinkierem i okute blachą. Materiał na ściany - pustak
    ceramiczny max.
    Elektryka zamknie się w 8 kzł ze zrobieniem podłączenia i pomiarów oraz
    odbiorem instalacji - nawet chyba mniej, ale z marginesem liczę.
    Okna i drzwi zewnętrzne z bramą garażową i parapety wewnętrzne przy
    oknach - 20 tys z montażem - 18 okien bardzo różnej wielkości, troje
    drzwi zewnętrznych i brama garażowa segmentowa.
    Tynki zmieszczą się w jakieś 11 - max 12 tys
    Hydraulika - instalacja co - nie taka prosta i wod-kan - ciut ponad 30
    kzł - robocizna z materiałami.
    Wylewki - może do 10 kzł - jeszcze nie wiem, bo jestem przed :-)
    Elewacja - myślę, że do 20 kzł się zmieszczę z parapetami zewn i
    balustradami.
    Do tego dochodzi przyłącz wod-kan - będę właśnie go robił i liczę do 20
    kzł, bo mam jakieś sto metrów do podciągnięcia, w tym przebitka pod drogą.
    Drobne architektura, czy jak się to nazywa - murki schodki, taras... to
    pewnie w dziesięciu się zmieści.
    Na prace do wykonania mam już ugadanych wykonawców i ceny/koszty podaję
    wg uzgodnień, nie z sufitu :-)
    Potem zostanie makijaż, ale tu już górnej granicy nie ma... To będę
    robił sukcesywnie jak już się wprowadzę, bo czas teraz nagli :-))).

    Razem z przedstawionych pozycji wychodzi jakieś 260 - 270 tys, ale
    pozostaje jeszcze wykończenie wnętrz. Tu chcąc dotrzymać kroku
    standardom :-), wydasz drugie tyle, albo i więcej, ale jak chcesz pomału
    się zagospodarowywać i nie szaleć, to za jakieś 150 kzł docelowo można
    zrobić sobie bardzo fajnie, bez ekstrawagancji, ale nowocześnie :-).

    pozdr.
    robercik-us