  • Data: 2010-11-17 10:47:50
    Temat: Re: projekt rekuperacji do oceny
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ic0b06$1m2$1@news.onet.pl...
    > http://net-poland.com/a/domplan5.jpg
    >
    > Znad kominka duża rura coby zasysać ciepłe powietrze.
    > Zielone przewody wywiew, czerwone zasysanie. Przy przewodach średnice.
    > Powierzchnia domu 96 m2.
    >
    > Będę wdzięczny za wszelki sugestie.

    wydaje mi sie ze to jakis kosmos albo sie mocno nie rozumiemy. Zwykle
    rekuperacja to jest wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła -zimne
    powietrze zassysamy z zewnątrz, puszczamy przez rekuperator aby sie ogrzało
    nico i dmuchamy do domu do pomieszczeń suchych. Z mokrych, jak narysowałeś -
    wyciągamy.
    Wiec ten kominek u ciebie mi nie bardzo pasuje. Wiec: gdzie czerpnia a gdzie
    wyrzutnia?
    A jesli juz w obwodzie ma być po drodze kominek jako nagrzewacz powietrza to
    raczej na zielonej stronie - zalezy jak wymiennik ciepła urzadzisz. I w
    salonie też dałbym nadmuch.

    b.