  • Data: 2012-07-11 12:59:39
    Temat: Re: projekt wentylacji mechanicznej do krytyki
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    news:jtjf6i$dbt$1@node1.news.atman.pl...
    > Ogólnie ok, ale na piętrze w sypialniach nawiewy odsunąłbym od drzwi - tak
    > aby uniknąć sytuacji że świeże powietrze od razu pod drzwiami trafia do
    > wywiewów.

    Odsunę.

    > Wymiany powietrza liczy się na osoby a nie na kubaturę. Ja wiem, że
    > projektanci liczą według kubatury bo tak im wygodniej, ale to jest bzdura.
    > Wystarczy pomyśleć co by było w windzie gdyby ją wentylować według
    > kubatury albo drugi przypadek - salon 100m2, 4m wysokości, w którym na co
    > dzień przebywa jedna osoba.

    Sądzę, że w większości czasu (a szczególnie w nocy) rekuperator będzie
    pracował na 100-150m3/h, nie więcej. Tak więc 300m3/h wydaje się być
    prawidłowe.

    > Reszta IMO ok. A co do przekrojów rur to bardzo dobrze, że chcesz dać
    > szersze. Ja moją instalację mam policzoną na 1,5 m / s, gdy w domu
    > przebywa 5 osób. Dzięki temu gdy będą goście przełączę na wyższy bieg i
    > ciągle będzie cicho bo nie przekroczę 5m / s.

    Są teorie, że jeśli prędkość jest zbyt niska (poniżej 2m/s) to też niedobrze
    i może to powodować hałas...

    Masz instalację na rurach sztywnych czy elastycznych? Jakich dokładnie? Masz
    magistralę z trójnikami (z przepustnicami przy anemostatach do sterowania
    przepływem) czy też skrzynkę rozdzielczą i osobne rury do każdego
    anemostatu?