    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projektowanie kuchni
    Date: Mon, 30 May 2011 05:02:36 -0700 (PDT)

    On May 30, 1:27 pm, "LUKAS" <q...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Przymierzam sie do zamowienia kuchni. Macie jakies sugestie na co zwrócić
    > uwage, chodzi mi w szczególnosci o rozmieszczenie gdzie ma byc zlew, lodówka
    > , okap czy tez plyta grzewcza?
    > Wiem, ze to zalezy od rozkladu, ale u mnie jest sciana o dł 3,5 m, po lewej
    > stronie okno i od parapetu do sciany jest 60 cm , takz, emoge pod samo okno
    > podjechac ze wszystkim i nie bedzie zakryte.
    >
    > Pytanie tylko czy np. lepiej dac zlew pod oknem czy moze lodówke lub
    > piekarnik w pionowej zabudowie.
    > Na co zwrocic uwage przy zamawianiu kuchni...?

    Zasad jest kilka ale nie zawsze sie daje wszystko zaaplikowac.
    Nie napisales czy bedzie zmywarka.

    -Lodówka/zamrazarka nie przy piecu.
    -Ciag powinien wygladac np tak:
    -lodówka, blat, piec, zlew (wtedy nie trzeba tyle chodzic przy
    gotowaniu) Talerze i garnki pod/nad blatem, podobnie przyprawy. Nad
    piecem raczej tylko naczynia, garnki.
    Jedzenie w okolicy lodówki. Raczej zdala od zlewu i pieca.
    Stół przy drugiej scianie (jesli kuchnia taka blokowiskowa - raczej
    podluzna)

    Inny uklad to:
    -lodowka, zlew, piec, blat.

    To takie zgrubne wytyczne jakimi nalezy sie kierowac budujac kuchnie.
    Chodzi o minimalizacje noszenia garnków i wplyw jednych sprzetów na
    drugie i na przechowywane jedzenie.

    Jesli to mozliwe to piec powinien byc blisko wentylacji.Jej
    przedluzanie mimo ze nietrudne jest jednak czasem marnowaniem
    przestrzeni ladunkowej w/na szafkach.
    Jesli to mozliwe to jedzenie "sypkie" (maka, cukier, przyprawy,
    makarony) mozna dac do osobnej szafki siega sie po nie relatywnie
    rzadko wiec moga byc gdzies nie pod reka...

    Zlew na samym koncu i pod oknem nie jest zlym pomyslem. Ale tam
    zazwyczaj jest kaloryfer :)
    Ja bym wolal przy oknie miec stol ale moda "amerykanska" nie jest zla.