    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przedścianka
    Date: Sun, 22 Jan 2012 17:23:45 +0100

    Dnia 22-01-2012 o 13:30:28 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    > Dnia Sat, 21 Jan 2012 19:31:54 +0100, janusz_kk1 napisał(a):
    >
    > Witam,

    > wełna w stelażu raczej do wygłuszenia aniżeli do izolacji, chcę, aby tam
    > cześć ciepła jednak przenikała, bo będą tamtędy iść rury od DGP. Poza tym
    > nie chcę wyziębiać tej części stropu za przedścianką.

    Ok.

    > Teraz widzę, że niejasno napisałem, standardowa izolacja do ścianki
    > kolankowej łącznie z GK będzie. Jakby mi kiedyś przyszło do głowy
    > rozbierać
    > tę przedściankę, to nie chcę mieć dziur w ociepleniu. Chciałem połączyć
    > folię paroszczelną z przedścianki z tą ze skosów.
    >
    > Po dłuższym namyśle nie mam do końca jasnego obrazu jak to zrobić, aby
    > się
    > tam nie pojawiła wilgoć a za nią grzyby.
    Ale jeżeli będziesz miał dobrze zrobioną izolację dachu, ścianki kolankowej
    i murłaty to będziesz tam miał i ciepło wtedy wilgoć ci się nie wykropli
    bo niby dlaczego by miała.

    > Czy taki układ ma sens:
    > W pierwszym kroku zrobię całą izolację skosów i tynki na ściance
    > kolankowej
    > tak jakby tej przedścianki wcale tam miało nie być.
    Dobrze.

    > Następnie postawię konstrukcję z profili. Na odcinek stropu za profilami
    > położę wełnę, na nią ocieplone dodatkowo rury od GDP.
    ok

    > Na stelaż przedścianki dam tylko folię paroszczelną i podwójną płytę GK.
    > Dzięki takiej konstrukcji powinno tam dochodzić ciepło (przez płyty), bez
    > wilgoci (zatrzyma je folia).
    Możesz dać folię ale ona jest zbędna, zresztą wilgoć i tak ci tam wejdzie
    dziurkami i nie będzie miała ujścia, lepiej zrobić wentylację tej
    przestrzeni
    czyli co pół metra dziurkę na górze i na dole w tej przedściance, dziury
    nie muszą być duże tak fi 20mm wystarczy.

    Zauważ że że jak się robi poddasze to daje się folię ale ona nigdy nie jest
    idealnie szczelna bo np jak przykręcasz płytę GK do profili to jak nie
    trafisz
    w niego to robisz dziurę w folii :) dlatego wełna któa jast na foli jest
    od góry
    wentylowana ale aby za dużo ciepła nie wywiewał wiatr daje się membranę
    która
    chroni od wiatru a przepuszcza parę wodną.
    U ciebie też musisz tą pustkę jakoś wentylować, stąd dziury, wełnę
    oczywiście
    możesz dać ze względów akustycznych.

    --
    Pozdr