  • Data: 2009-07-21 19:09:50
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: "kiki" <c...@v...ts> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message
    news:h44vde$fu4$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze, podbitka zmniejsza powierzchnię czynną dachu pod który
    > dostają się masy powietrza wyrywające dach do góry.

    Tak cos w tym jest.

    Ile powinno być otworów wentylacyjnych w podbitce deskowanego dachu?
    Powierzchnia tyle ile wynosi sumaryczna powierzchnia szczeliny wentylacji
    pod deskami?
    Czy wiatrownica to są te otwory w podbitce właśnie?

    Co do trzymania sie dachu.
    Widziałem, że na budowach partacze nie zaginają w strop tych prętów
    prowadzących przez słupki ściany kolankowej. Nawet zwróciłem uwagę, że ich
    tak zatopic nie można po prostu. Oczywiście bez rezultatu.
    Myślę, że część odfrunięć dachów ma początek w zbrojeniu słupó ścianek
    kolankowych i wieńca pod murłatą. Choćby lanie betonu na raty.