  • Data: 2009-07-29 20:35:38
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Ależ wchodzi - jeśli tańsze od płacenia odszkodowań.

    Teoretycznie to co piszesz ma pewien sens, ale biorąc pod uwagę nasze
    polskie sądy... Od wyroku upłynęło 3/4 roku, a oni jeszcze nie doszli
    co, ile i komu należy zapłacić ;)

    Poza tym - szkoda... Jak wyliczysz (ale tak konkretnie, finansowo)
    "szkodę" powodowaną przez np. wybudowanie na warszawskiej Starówce
    plastikowego pudełka mieszkalnego? Albo postawienie kolejnego
    "błękitnego wieżowca" koło malborskiego zamku? I kto te szkody będzie
    ponosił? Państwo? Okoliczni mieszkańcy? Turyści?

    Ja bym jednak pozostał przy planach zagospodarowania, ale z
    ograniczeniami bardziej funkcjonalnymi (czyli żeby w wiejskim otoczeniu
    domków jednorodzinnych i pól nie powstał wielki biurowiec czy huta
    stali) niż stylistycznymi.

    I taka refleksja: gdyby nieco ponad wiek temu przeważyły głosy takich
    ludzi jak "shaman" - Paryż nie miałby dziś swojego symbolu, tego
    "odrażającego przykładu bezguścia", czyli... wieży Eiffla ;)