eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieprzyłacze wodociągowe - nie chce przekazywac gminie ale wode chce mieć › Re: przyłacze wodociągowe - nie chce przekazywac gminie ale wode chce mieć
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 25 May 2013 11:31:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: przyłacze wodociągowe - nie chce przekazywac gminie ale wode chce
    mieć
    From: p...@t...pl

    W dniu sobota, 25 maja 2013 19:49:32 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Gdyby u nas rząd zrobił opłatę od wody ze studni to nikt by nie zaprotestował. W
    telewizji odbyło by się kilka burzliwych debat z udziałem polityków. Na wizji by się
    pokłócili a po programie poszli na wódkę. W Polsce uda się każdy protest jeśli władza
    będzie miała w tym interes. Z Solidarnością się udało bo to ówczesna władza chciała
    zmian i przejęcia majątku narodowego. Jeśli ja fantazjuję to napisz jak byś
    protestował przeciwko wprowadzeniu opłaty za wodę ze studni jaką wykopałeś, kopiesz,
    wykopiesz ( niepotrzebne skreślić).

    W prosty sposób. Nie wygrałby obecny burmistrz bo głosów miałby tyle ile urzędników
    obecnie zatrudnia lub mniej. Jeśli miałby to być podatek nakładany przez US, bo jak
    inaczej, to myślę, że na pierwszej rozprawie przed TK taki pomysł by upadł. Dzisiaj
    jedyny "państwowy" podatek/opłata bezpośrednio dotykający właściciela występuje w
    przypadku wycięcia drzewa. Od nieruchomości jest nakładany i ustalany pod względem
    wielkości przez gminę. Zamienny w przypadku drzew zazwyczaj na nowe zasadzenie. Nikt
    nic nie bierze od ciebie za posiadanie krzewu, trawy, drzewka owocowego, huśtawki,
    basenu, kominka nawet wędzarni lub grilla etc. Czemu za to nie brać? Wymóg posiadania
    dostępu do wody zdatnej do użytku domowego masz tylko na etapie pozwolenia na budowę.
    Później możesz teoretycznie studnię zakopać. Fantazjuj dalej.