  • Data: 2010-12-06 01:06:55
    Temat: Re: ptaszki, ptaki, ptaszyska
    Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    ?Jan wrote:
    > =========================
    > Jak się najarają (konopii) to są na haju i nie myślą o jedzeniu... :)
    > A tak a propos. Gdzie i po ile kupujecie słonecznik? Ja po 6 zeta. One
    > (tzn. sikory) mnie w tym roku wykończą. Jędzą jak dinozaury a nie
    > ptaszory. Przylatują: wróble, grubodzioby (2), stado dzwońców (ale
    > jedzą tylko z ziemi), sójka i dwie sroki. Srokom daję karmę dla kotów
    > a koty odchudzam. Ciekawa sprawa z wróblami. Jest ich dużo mniej niż
    > w zeszłym roku. Ale zrobiły się strasznie wybredne. Nie chcą kaszy i
    > tartej bułki. Oglądają się za konopiami właśnie i gorczycą.

    Będę advocatus diaboli, bo uważam, że dokarmianie ptaków zimą, zwłaszcza na
    skalę prawie przemysłową (hehe) to działanie wbrew naturze.
    Jako ekstremalny przykład podam dziesiątki tysięcy srających po Krakowie
    gołębi, niszczących poddasza, gzymsy, elewacje, parapety, roznosząc różne
    pasożyty i bakterie.
    Zima przetrzebi słabe okazy, powodując, że ostaną się tylko najsilniejsi i
    genetycznie gatunek się nie osłabi. Dokarmiając je wpływasz na osłabienie
    puli genetycznej, a jednoczenie na zwiększenie populacji. Ta zwiększona
    populacja będzie na wiosnę i w lecie pożerać więcej... no, właśnie - czego -
    ale i wydawać genetycznie coraz słabsze potomstwo.
    O które zadbasz następnej zimy, oczywiście:)

    moon