  • Data: 2013-09-18 14:15:54
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-18 13:41, m...@g...com pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    >
    > Maniek. Woda na tyle jest dobrym przewodnikiem że właśnie przez nią
    > można zostać porażonym smiertelnie oraz dzięki niej działają wszelakie
    > odgromy i uziemienia.
    > Twój przykład z przewodem i porażeniem aż na krańce Atlantyku jest
    > śmieszny jako kontrargument, gdyż stawiając pytanie dlaczego ludzie po
    > drugiej stronie atlantyku nie zostaną porażeni świadczy tylko o tym, że
    > nie wiesz o czym dyskutujesz.

    Ja wiem o czym dyskutuje, za to Ty Marku naduzywasz pojecia
    przewodnosci, czy tez rezystywnosci wody w instalacjach domowych jako
    zagrozenie porazenia pradem. Woda w domu nie jest wcale jakims dobrym
    przewodnikiem, a ze przewodnikiem jest to wiadomo.
    Celowo uzylem durnego przykladu o razeniu pradem w odleglosciach
    kontynentalnych, bo Ty napisales o bardzo dobrym przewodnictwie wody
    slonej. Teraz - gdyby woda rzeczywiscie byla dobrym przewodnikiem to
    wystarczyloby uziemienie tylko jednego urzadzenia w domu majacego
    kontakt z woda. Moze to byc pompa CO, CWU - co kolwiek. A ze nie jest
    dobrym przewodnikiem to uziemia sie wszystko jak leci wprowadzajac
    dodatkowe zagrozenie prze uziemianie np. baterii w lazienkach czy
    odplywu w wannie. Teraz nalezy sie zastanowic w jakiej odleglosci mamy
    mierzac po rurze najblizsze i nieuziemione urzadzenie elektryczne. Jesli
    bedzie to pare metrow to prawdopodobienstwo rzazenia jest raczej
    hipotetyczne (trzebaby sprawdzic jaka rezystywnosc deklaruje okoliczny
    PWiK). Paranoja jak dla mnie jest uziemianie kolenych w rzedzie zaworow
    metalowych w plastikowej instalacji. No ale jak kto lubi.

    Pozdro.. TK