    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <523a0d1e$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
    <523bfc1b$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <523c1bc5$0$17974$65785112@news.neostrada.pl>
    <523c1c7c$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <523c1e00$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <523c29cf$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Date: Fri, 20 Sep 2013 20:59:19 +0200

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:523c29cf$0$1249$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wcale nie pisałem o wodzie w rurze. Jeżeli twierdzisz że inaczej to
    > zacytuj :)))

    ======== Proszę bardzo =========

    == Ergie napisał: ==
    "Np ja u siebie mam podpięte mosiężne zawory."

    == Ja zapytałem: ==
    "Powracając do meritum, niby co ma dać podłączenie wszystkich zaworów
    mosiężnych?
    Z czego masz wykonaną instalację wodną? Z miedzi?"

    == Ergie napisał: ==
    "Nie z PEX'a.
    Tak wiem czytałem te różne dyskusje i znam stanowiska obu
    stron:
    1. Woda w instalacji jest czysta i nie przewodzi, lub przewodzi
    niewystarczająco.
    2. Woda w instalacji przewodzi wystarczająco."

    == Ty zacząłem swoje wywody jakim to wspaniałym przewodnikiem
    elektrycznym jest woda: ==
    "A czy ktokolwiek z was, nie pomyślał że na zasadzie przewodnictwa wody
    działają wszelkie zabazpieczenia jak odgromówki, uziomy z bednarki w
    ziemi
    oraz w fundamentach, wbijane szpilki?
    "I nie tylko w domach, ale cała sieć opiera się na tej zasadzie, gdzie
    słupy
    oraz stacje rozdzielcze transformatorowe korzystają z przewodnictwa
    gruntu
    (tak naprawdę wody). "
    "Oczywiście mowa o wodzie zanieczyszczonej a nie czystej chemicznie.
    Żeby nie było, czysta chemicznie woda (np. destylowana) nie przewodzi,
    ale
    obecne w niej sole powodują że staje się bardzo dobrym przewodnikiem.
    Czy
    ktoś ma w kranie wodę destylowaną?"

    == Dalej brniesz w swoich durnościach: ==
    "Woda z solami jest bardzo dobrym przewodnikiem."
    "Teoretycznie powinno się uziemiać wszystko co po drodze, na wypadek
    gdyby
    zaszła jakaś poważna nieszczelność."

    == Ja ci odpisałem: ==
    "Nie przewodzi woda i proszę abyś nie pisał takich bzdur, ani też, że
    "Woda z solami jest bardzo dobrym przewodnikiem".
    Przewodzi elektrolit, który się tworzy na skutek rozpuszczenia soli w
    wodzie. To przewodnictwo jest ograniczone i zależy od stopnia stężenia
    roztworu.
    Poczytaj sobie na temat przewodnictrwa molowego i Prawa Kohlrauscha.

    Mierzyłeś kiedykolwiek oporność tej wody?
    Zmierz i napisz jakie pomiary Ci wyszły.
    Następnie porównaj swoje wyniki z minimalną wartością oporności
    izolacji, która zapewnia bezpieczeństwo dla instalacji i sieci NN, a
    później pochwal się swoimi wnioskami :)"

    == Jak widać ta wiedza cię przerosła, bo odpisałeś: ==
    "NTG."

    > Nie moja wina że nie zrozumiałeś poruszanego problemu.
    > Z inteligencją u ciebie na bakier a tekst przecież był tak prosty jak
    > dla chłopa z kielnią bo to taka grupa.

    No to sprawdź ośle o czym była dyskusja i z całą pewnością nie o
    przewodnictwie brudnej wody w rzece czy wody w ziemi, lecz o
    przewodnictwie elektrycznym wody wodociągowej w rurach plastikowych.
    Uważasz się za inteligentnego, ale jak widać myślenie sprawia ci wielki
    ból.