  • Data: 2011-05-28 06:05:25
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > Aha i zapłacić za beton i zalewanie możesz dopiero najwcześniej na drugi
    > dzień, a najlepiej w dniu zdejmowania szalunków. Tak żeby było widać czy nie
    > ma raków w betonie - czy był zawibrowany.
    > Zobacz jak ładnie wyglądają bunkry z 2 wojny światowej, jak ślicznie gładki
    > beton mimo lat.

    Z tego ci sie orientuje to ma być dom a nie bunkier, ale mogę się mylić.

    > Po pierwsze zachowali odpowiednią otulinę betonu i po drugie wibrowali
    > beton..
    >
    > beton zaraz po zalaniu nakryć przezroczystą folią żeby za szybko nie tracił
    > wody

    > pamiętaj, jeżeli zobaczysz pęknięcia tam gdzie lecą prętu i strzemiona - nie
    > płać!

    Pęknięcia nie są czymś niezwykłym i raczej nie są podstawą do reklamacji a
    przynajmniej nie wszystkie.

    > Będzie to wynikiem fuszerki - przeważnie za dużego zbrojenia do betonu, żle
    > powiązane zbrojenie, brak wibrowania, brak folii ograniczającej parowanie.

    Kurcze jak się człowiek nasłucha Kiki to później widzi spisek w kazdym kącie.
    Jak masz kierownika budowy normalnego gościa to Ci wytłumaczy co i jak a przy
    zalewaniu ławy powinien być i odebrać. U mnie w tym okresie był najczęściej i
    wszelkie zmiany konsultował majster z nim.
    Dla ułatwienia dodam, że ława lekko popękała w kilku miejscach ale nie
    zalewałem dwa razy. okazuje się, że dom stoi już od kilku lat i jakoś się nie
    ma zamiaru rozsypać.

    Trochę więcej zaufania do ludzi, pilnować razem z kierbudem to pewnie wam się
    bezstresowo uda przejść przez budowę. Nie słuchaj też pomysłów niektórych osób
    z grupy bo każdy chciałby, żeby jego pomysły były prawdą objawioną a niestety
    nie do końca tak jest i zdrowy rozsądek powinien wam podpowiadać więcej niż
    anonimowi użytkownicy grupy.