    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Date: Wed, 13 May 2009 18:14:36 +0200

    Jacek "Plumpi" pisze:
    > Nadinterpretujesz.
    > Bartek nigdzie nie napisał, że instalacja już jest zrobiona, lecz pyta o
    > rurkę powrotu.
    Zepsuję wam zabawę, i powiem, że instalacji jeszcze nie ma (skończonej),
    ale będzie cała w miedzi, rurki już są kupione, częściowo położone itd.
    I zdania nie zmienię, bo miedz mam, lubię i umiem w niej robić, wodę mam
    "korzystną" twardością do miedzi. A jak już się ma te kilka szt
    instalacji ;) doświadczenia w miedzi, to po co ładować się w eksperyment
    i naukę czegoś nowego, do jednorazowej akcji. Wolę robić tak jak umiem,
    niż "może będzie lepiej/taniej" a potem popełnić jakiś błąd.

    Ze względów kominiarskich kocioł (w założeniu 2funkcyjny) został
    przestawiony dość daleko od ostatniego kranu, więc będzie zasobnik
    zamiast podgrzewania przepływowego, i doszła ta recyrkulacja - stąd
    temat. W pierwotnym planie byłoby 2,7m od kotła do najdalszego kranu,
    ale kominiarz się nie zgodził na powieszenie kotła w pomieszczeniu które
    nie całe ma >2,2m wysokości (skos od schodów)...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173