  • Data: 2019-06-01 22:02:24
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 1 Jun 2019 12:42:21 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A jakie koszty tych chłodnic i szpeju dookoła?

    Thessla ma takiego cosia:
    http://thesslagreen.com/product/chlodnica-wodna-cool
    box/
    W tym chłodnica i miejsce na dodatkowe filtry.
    Koszt jakieś 2500 zł.

    > No i prund na pędzenie rekuperatora i tego cośtama do chłodu.

    Komfórt kosztuje. :P Niemniej ja będę mieć chłód odpadowy z grzania basenu
    ogrodowego. Powinno być tego chłodu na tyle dużo (ja już stary, żeby się
    pomoczyć to muszę mieć min. 32sC) ;) że rozważam montaż chłodnicy na
    tarasie. ;)

    > Ja podłogówką wyciągam jakieś 8kW, przy pracujących
    > 3 pompkach obiegowych. COP 38 :]

    Też zawsze mogę puścić, ale chyba się na to nigdy nie zdecyduję. IMHO to
    równie słaba opcja do chłodzenia co kalafiory do grzania. Nie przeszkadza
    Ci chłodniejsza podłoga? Nie poci się, znaczy podłoga?

    --
    Pozdor
    Myjk