    From: robertr <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator czy ma to sens
    Date: Wed, 27 Jan 2010 01:39:41 -0800 (PST)

    > Metr kanału wentylacyjnego z pustaka to ok 10zł* 8metrów= 80zł
    > 80zł*4kanały=320zł
    > Dodaj do tego klienkier zaprawe itp to za komin wentylacyjny z 4 kanałami
    > nie wyjdzie więcej jak 1000zł

    Zwróć uwagę że przy szczelnych oknach to każde pomieszczenie powinno
    mieć jakąś wentylację, może się wyrobisz z dwoma kominami
    wentylacyjnymi np po cztery kanały, dolicz do tego obmurowanie tego,
    ocieplenie w strefie pod dachem, obróbkę na górze, obróbkę blacharską
    na dachu, klinkier, późniejsze problemy z przeciekaniem, zapłatę dla
    murarza. 1000 PLN ? czy ty zbudowałeś jakiś dom?
    Jak się ktoś uprze to sam zrobi wszelkie rozprowadzenia do
    rekuperatora- skala trudności porównywalna z ociepleniem wełną na
    poddaszu. Myślę natomiast że nie każdy zrobi klinkier na kominach,
    obróbkę blacharską wokół kominów.
    Dolicz do tego komfort użytkowania - zamknięte okna cofka w połowie
    kanałów wentylacyjnych, okna rozszczelnione to w zależności od
    kierunku wiatru i temperatury za oknem wymiana powietrza 3 razy za
    mała lub 10 razy za wysoka - przynajmniej jest co robić.
    No i oczywiście kilka mostków termicznych, zawsze interes producentów
    nośników energetycznych musi się kręcić