  • Data: 2010-01-13 07:23:47
    Temat: Re: robocizna - sens faktur
    Od: Tadek <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Darek pisze:
    > Witam
    >
    > Mam do Was pytanie, budujac dom na co warto brac
    > faktury i dlaczego a w jakich przypadkach nie ma to wiekszego sensu -
    > chodzi o robocizne a nie o materialy.
    > Zwyczajowo faktura podwyzszy koszt o podatek.
    > Pomijam tutaj aspekt prawny.
    >
    > Swoja droga czy mam obowiazek przechowywania faktur
    > z budowy domu na robocizne?
    >
    > Wszystkie materialy bede organizowal we wlasnym zakresie,
    > wykonawcy beda odpowiedzialni tylko za wykonawstwo.
    >
    > Pzdra
    > Darek

    brałem bezwzględnie na wszystkie istotne prace budowlane, drugim takim
    delikatnym obejściem jest dokonywanie przelewu na konto wykonawcy i
    pisaniu w tytule przelewu za co płacisz np. wykonanie fundamentu. Zawsze
    masz dowód że takową pracę wykonał. Weż też od wykonawcy numer konta ale
    niech sam go na kartce z danymi napisze - dowód że podawał. Niektóre
    prace faktycznie mogą odbyć sie bez faktury, ale zawsze przelewaj na
    konto. To na wykonawcy ciąży obowiązek odprowadzenia podatków.