    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: robocizna - sens faktur
    Date: Wed, 13 Jan 2010 07:55:00 -0000

    Troche zle zadalem pytanie. Biorac pod uwage ewentualne
    roszczenia zwiazane z zle wykonana praca, to jest oczywiste
    i nad tym myslalem, ale....
    Wlasnie sie zastanawiam nad jednym, faktem jest ze ten podatek,
    ktory bedzie musial odprowadzic wykonawca ja zaplace a nie on,
    poniewaz cena bedzie powiekszona o podatek - w sumie nie
    bardzo mi sie spieszy zasilac budzet panstwa po raz kolejny
    z pieniedzy od ktorych zostal juz odprowadzony podatek dochodowy.
    Ale nie o tym chce tu dywagowac, system podatkowy jest jaki jest,
    ale jest. prosze o nie rozwijanie tej czesci mojej wypowiedzi.

    Murarz zapewne nie wymuruje mi domu ktory sie zawali, stropu nie
    wykona zeby sie zwalil na glowe i to samo tyczy sie wiezby. Kierownik
    budowy bedzie newralgiczne punkty sam ocenial naocznie, jak poprawnosc
    zbrojenia, poprawnosc wiezby.

    Moze mi co najwyzej pekac sciana, pajeczyna na stropie sie pojawic, albo
    moga pekac g-k na poddaszu.
    Czy ktokolwiek z was procesoiwal sie z wykonawca o takie rzeczy i wygral
    z sukcesem? Tz. zapadl wyrok korzystny dla inwestora i co wiecej
    zostalo fizycznie wyplacone odszkodowanie?
    Czy ktokolwiek w trakcie budowy, mial zapal, czas i pieniadze na
    procesowanie
    sie?
    Mnie tu nie chodzi o teoretyczny aspekt sprawy, ale o praktyczny.
    Jak rozumiem, jezeli cos bedzie nie tak to musze wytoczyc sprawe z powodztwa
    cywilnego, wynajac adwokata, pewnie jakis rzeczoznawca bedzie potrzebny
    i miedz nadzieje ze zapadnie wyrok korzystny dla mnie.
    A nastepnie jeszcze musze miec nadzieje ze zasadzone odszkodowanie bedzie
    egzekwowalne. To juz chyba skuteczniejsze bedzie wynajecie lysych zeby
    zastraszyli
    wykonawce - tu oczywiscie zartuje.

    Budowa przede mna za okolo rok wiec tak sobie rozmyslam :-)

    pzdr
    Darek