  • Data: 2010-09-27 10:54:47
    Temat: Re: rozdzielnia w piwnicy - czy musi być hermetyczna?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-24 17:36, Nagash pisze:

    > Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    > [......]> Generalnie w ogóle bym się tym nie przejmował gdyby nie fakt,
    > że dom się
    > [....]
    >
    > Jeżeli dom się na razie buduje to co Ty w tej rozdzielnicy masz ?

    po kolei:
    rozłącznik główny 3fazy
    lampki kontrolne
    róznicówka 3fazy
    nadprądowy 3fazy 16A
    nadprądowy 1faza 16A
    nadprądowy 1faza 20A

    czyli takie konieczne minimum..
    pewnie zaraz zacznie się dyskusja czy ma sens 3 fazowa rónicówka

    > Jeżeli
    > zrobiłeś sobie rozdzielnicę w piwnicy to przy wywaleniu S-ki będziesz
    > musiał do piwnicy schodzić. Sprawdź sobie, czy wyłączniki mają znaczek
    > odporności na niską temperaturę.

    > W sumie polecam zmienić to na coś IP65,
    > są w całkiem przystępnych cenacha ma się spokój z wilgocią.

    hmm.. IP65 na 72moduły znalazłem tylko ze Schneidera i Legranda.. czy są
    one w przystępnych cenach to temat do dyskusji.

    > Tylko niech
    > ten znajomy elektryk tego nie montuje bo może nie słyszał o czymś takim
    > jak dławice kablowe :)

    Jakoś strasznie pokrętnie piszesz. Mozesz wyrazić jasną opinię, czy
    rozdzielnia IP40 na wolnym powietrzu (chociaz pod dachem) da radę czy nie?

    pzdr
    shaman