    From: ab <a...@i...wroc.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: rozliczenie kosztów wywozu śmieci
    Date: Thu, 28 May 2009 04:30:46 +0000 (UTC)

    > Czy naprawdę ktoś z Was spotkał się ze sposobem rozliczania
    > wg udziałów? Nie wiem czemu, ale lansuje go firma
    > zarządzająca. Pozdrawiam, Marek

    W naszej spółdzielni tak jest. Rozmawiałem z prezesem i za tym
    rozwiązaniem podał dwa argumenty:
    * Lokale użytkowe typu sklepy są też własnością członka
    spółdzielni, a ponieważ nikt w nich nie mieszka to mają zero
    śmieci w rozliczeniu wg osób. Za to wg metrażu płacą.
    * Bardzo często mieszkania są wynajmowane, a w praktyce bywa, że
    mieszka tam wielokrotnie więcej osób niż wynikałoby z
    zameldowania. I wtedy śmieci jest np. tylko wg 1 osoby.

    Gdy porównywałem rozliczenia w obu wariantach to wyszło
    podobnie, przy dość dużym mieszkaniu i dwu osobach. Przy małych
    zapewne ludzie mieli mniej do płacenia.

    Zeby było ciekawiej to wg metrażu rozlicza się u nas też inne
    składniki czynszu, np. światło na klatce schodowej.

    Nie dam głowy, ale ten rodzaj rozliczania miał chyba wynikać z
    przepisów wprowadzonych kilka lat temu. Nie wiem tylko czy
    przepisy zmuszały do zmiany sposobu liczenia czy dawały tylko
    taką opcjonalną możliwość.