    From: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: rozliczenie kosztów wywozu śmieci
    Date: Thu, 28 May 2009 11:55:04 +0200

    Marek MANO pisze:
    > Witam,
    > W mojej wspólnocie powstał problem polegający na ustaleniu kosztów
    > wyzowu śmieci przypadających na lokal. Wspólnota otrzymuje jeden
    > rachunek za opróżnianie śmietnika (za ilość opróżnionych kontenerów).
    > Mamy dwie możliwości rozliczenia tych kosztów pomiędzy lokale:
    > 1. wg. udziałów, czyli powierzchni lokali
    > 2. wg liczby mieszkańców lokalu
    >
    > Spółdzielnie powszechnie przyjmują wariant 2. Firma zarządzająca
    > wspólnotą twierdzi, że coraz czestszy jest wariant 1. Moim zdaniem
    > wariant 1 jest się kuriozalny. Bo w końcu 2 osoby mają prawo mieszkać
> [...]

    u mnie jest wszystko rozliczane za m2 mieszkania (procz miejsca
    postojowego - to na sztuki)
    wywoz smieci, sprzatanie czesci wspolnych, utrzymanie zieleni itp
    z jednej strony paranoja, ze metry kwadratowe produkuja smieci lub
    brudza klatki, z drugiej strony jakos trzeba to liczyc, a spoleczenstwo
    nie nalezy do tych takich uczciwych, gdzie kazdy mieszkajacy jest
    zapisany jako mieszkajacy

    nie jest to do konca sprawiedliwe, bo 4 osoby mieszkajace na 48 metrach
    placa ( pwrzeliczeniu na osobe) mniej niz 2 osoby na 80 metrach
    ale tak jest przyjete i juz.

    ja osobiscie mam maly, 15 litrowy smietnik w domu, z ktorego smieci
    wyrzucam raz na tydzien - raz na poltora tygodnia, no ale place tyle
    samo, co rodzina 4 osobowa produkujaca worek smieci kazdego dnia