    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: różnica w kotłach c.o. firmy De Dietrich
    Date: Sun, 31 Jan 2010 22:07:52 +0100

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    news:hk36p3$2ds$1@news.onet.pl...

    > Tak, zastanawiam sie o co Wam chodzi bo cały czas rozmawiamy nad
    > trafnoscia mojego wyboru.

    Tak naprawde to nie rozmawiamy nad trafnoscia Twojego wyboru bo co komu do
    tego. Rozmawiamy min. o zaproponowanym przez Ciebie rozwiazaniu pamietajac
    jaki jest cel w ogole tego watku. Tu nie chodzi o Ciebie tylko o wybor
    jakiego dokonuje watkotworca. Skrytykowane zostaly Twoje argumenty a nie
    Twoj wybor. Kazdy z nas czasem dokonuje wyborow nie koniecznie dajacych sie
    uzasadnic wylacznie racjonalizacja. Tak chciales i tak masz. Skoro jestes
    zadowolony to ja tez.

    > Nie wiem gdzie siedzi autor wątku, i ile bedzie miał obiegów. Sam siedze
    > tu gdzie siedzę. Ile będzie obiegów tego nie wiem, dzisiaj jest jeden a co
    > będzie dalej to zobaczymy, caly system jest tak pomyślany że daje mi duże
    > możliwości.

    Wszystko sie zgadza, tylko autor nie pyta o to jak my mamy. Napisales kilka
    cennych uwag, zacytowales linki i z pewnoscia dolozyles sie do analizy
    konkretnego rozwiazania. Na tym w sumie powinna zakonczyc sie dyskusja.
    Niestety nie wiemy nic o pozostalych skladowych instalacji i sadze, ze
    proponowanie wypasionego kotla do prostej instalacji nie koniecznie bedzie
    racjonalne. Co innego jak autor bedzie potrzebowal konkretnych funkcji tego
    kotla, wtedy on jest dla niego.

    > Sądzę, że dobrze doradził. Na jakim parametrze będzie pracował Twój kocioł
    > a na jakim pracuje mój? Pierwsze spostrzeżenia wskazują na bardzo niską
    > temperature spalin (komin zamarzł) i długie okresy pracy z minimalną mocą.

    U mnie poza sypialniami wszedzie jest podlogowka na oko jakies 150m^2. Dalej
    sypialnie, trzy grzejniki. Kociol prawie wylacznie pracuje na minimalnej
    mocy.

    > W pokojach są deski wiec podłogówka się średnio sprawdza. Istnieje jakieś
    > prawdopodobieństwo że może to niskotemperaturowe rozwiązanie się nie
    > sprawdzić i sypialnie będą niedogrzane

    Rozumiem, ze grzejniki sa dodatkowo tam gdzie jest rowniez podlogowka? Wtedy
    moze ma to sens.

    > tyle, że wstawienie rozdzielacza to już będzie drobnostka.

    O ile grzejniki i podlogowka to fizycznie dwa oddzielne obiegi.

    > Ale jeśli to zadziała, a wyliczenia to potwierdzają, to dom będzie
    > ogrzewany taniej niż by był z mieszaczem.

    Wprowadzenie mieszacza nie podwyzsza kosztow eksploatacji. Daje mozliwosc
    sterowania niezaleznie dwoma obiegami. Tam gdzie jest podlogowka ustawia sie
    nizsza krzywa grzewcza, a tam gdzie grzejniki bez podlogowki zwykle nieco
    wyzsza, poniewaz powierzchnia wymiany grzejnika sciennego jest znacznie
    mniejsza niz grzejnika podlogowego. Nie znaczy to, ze nie mozna zmiescic sie
    w minimalnych mocach kotla. Po prostu grzejnik uzyska nieco wyzsza temp. niz
    podloga. Szybkosc jego stygniecia a tym samym wplyw na moc kotla w dalszym
    ciagu bedzie zalezec od zapotrzebowania pomieszczenia na cieplo. Jest
    jeszcze oczywisty parametr jak roznica bezwladnosci podlogowki i grzejnikow
    ktore do tego moga byc wyposazone w glowice termostatyczne. Dla tego warto
    stosowac mieszacze, moze nie wylacznie po to by drastycznie obnizyc sama
    temp. ale rowniez po to, by sterowac bardzo roznymi grzejnikami niezaleznie.

    > Gwoli ścisłości nikogo nie uważam za kretyna ale jeśli ktoś mi pisze że
    > różnicą jest pomiędz kotłami sprowadza sie do "Ma min. dwa swiatelka LED
    > pod obudowa" to staram się odpowiadać na podobnym poziomie.

    Wiesz co, sporo na grupie zlosliwosci i w sumie zrozumiale staje sie bycie
    zlosliwym, ironicznym i cynicznym. To, ze kociol ma dwa swiatelka wyczytalem
    w materialach na stronie producenta i szczerze troche mnie rozbawil, bo
    obudowe jak przykrecilem w listopadzie to do dzis jej nie odkrecalem. Dla
    tego klepnelem to tak on-line. A napisalem to bez zlosliwosci, w ogole
    staram sie nie byc zlosliwym, bo na codzien jej sporo. Nie przenosze tu
    frustracji codziennego dnia starajac sie rozmawiac rzeczowo z ludzmi na
    poziomie. Niestety czesto mam wrazenie, ze na codzien niektorych bija zony
    walkiem do ciasta co w sumie tlumaczy to nieco przesadne zrozumienie przez
    Ciebie tego co napisalem. Ale nie, nie bije mnie zona walkiem do ciasta i
    nie chcialem byc zlosliwy.

    Pozdro.. TK