  • Data: 2010-08-11 02:51:37
    Temat: Re: schody na skarpie ogrodowe (j)
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Recepta w zasadzie bez zarzutu, dzięki.
    > Kombinowałem podobnie, zastanawiając się czy dawać piasek, a co
    ważniejsze chciałem zacząć od góry-
    > owszem technicznie trudniej, ale wówczas na 100% trafię z pierwszym i
    ostatnim stopniem gdzie trzeba:-)
    > Zakładka będzie na min 5cm.
    > Układanie to jednak nie klocki i piaskownica- każdy stopień waży 200 kg:-
    ((
    Zdaje sobie sprawe dlatego trzeba przynajmniej wiedziec jak to sie robi i
    dobrz robotke zaplanowac.
    200 kg to glupi ciezar; jak ges, na jednego za duzo a we dwoch to juz nie ma
    co jesc.
    Musisz zaopatrzyc sie w rozne lomy i inne zelastwo, pare desek i jakos
    sposobem to ponasuwasz. Na palce tylko trzeba uwazac. Z tego wzgledu nie
    polecam za duzo pomocnikow; jeden pusci a drugi bez palcow.
    Ma to te zalete, ze nie bedziesz musial tych schodow monitorowac.
    Ja ostatnio mialem problem gdyz na linii lawy fundamentowej byl kamyk o wadze
    okolo 8 ton jak wyliczylem. Granitowy, ze sie go zadem mlot nie imal.
    Dwa podnosniki o nosnosci 2 i pol tony kazdy i pare godzin roboty; podnioslem
    go na pol metra w gore i tylez samo przesunalem w bok tak, ze lezy obecnie
    obok sciany i robi za (watpliwa) ozdobe elewacji frontowej. To sie tubylcy
    nadziwic nie mogli.
    Tyle, ze mam z nim nadal problem gdyz podstawilem pod niego pustaki a na nich
    kawalki desek, ktore pasowaloby usunac i jeszcze jakiegos gruzu czy piachu
    podsypac co by za szybko nie opadl. I osy sobie pod nim gniazdo uwily; jak sie
    do niego zabralem to wkolo zrobilo sie zolto a jak mnie jedna uj...bala to
    zwatpilem.
    Z tego co piszesz, masz roznice poziomow 65 cm wiec wszystko pasuje; schod ma
    grubosc 15 cm, bedzie ich 4, ten spadek daj po 1 cm i masz w sumie dokladnie
    64 cm. Aha te posypke przed polozeniem przynajmniej dobrze udeptuj co by za
    bardzo nie siadala.
    Pzdr.
    Tornad