  • Data: 2013-04-07 20:25:33
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:11742098-2927-430d-96fc-7ca91aec2865@go
    oglegroups.com...

    > umów sie na ściane 24cm a ostatecznie powiedz ze jednak bedzie 48. Moze i
    > cena sie nie zmieni (zwlaszcza jesli fachowcy mają z czego spuścic), a
    > moze jednak tak.

    No ja za 24 wziąłbym drożej - bo to więcej roboty - dochodzą pionowe spoiny
    i dokładność nie ta, więc więcej zabawy. Nie ma prostszej i szybszej ściany
    do zrobienia niż jednowarstwowa z dokładnych bloczków na piuro-wpust. No
    ewentualnie poroterm na piankę jest porównywalny jeśli chodzi o szybkość
    murowania.

    > Nawet w powyzszym przykładzie opłacałoby sie przedłużyć robote -
    > oszczednosci na budowaniu byłyby wieksze niz czynsz.
    > No a niektórzy rzeczywiscie nie mają problemów zeby mieszkac i sie budowac
    > wiec opcja szybkiego budowania ale drozej jest juz calkiem bez sensu.

    W tak absurdalnym przypadku 2 tyg. za 5 tysięcy oczywiście że warto budować
    się dłużej. W praktyce bywają sytuacje, że np. ocieplenia nie zdąży się
    zrobić przed zimą i trzeba czekać 4 miesiące, a w ścianie 1w bez tynków
    można już normalnie mieszkać. JAk juz wielokrotnie pisałem każdy musi _sam_
    policzyć co się w _jego_ sytuacji bardziej opłaca.

    > Na sile szukasz argumentow na tą swoja sciane 1W, jakies okna wymyslasz,
    > wyliczenia z cenami negujesz bez kontrargumentu.

    Jak to bez? Wytknąłem błędy w tych wyliczeniach.

    > Chcesz twierdzic ze tansza daj porządne obliczenia.

    Dam. W wolnej chwili przeliczę swoją budowę. Mam bardzo szczegółowo
    udokumentowane wszystkie wydatki więc to nie problem. Wymaga tylko trochę
    wolnego czasu więc może to zająć kilka dni.

    Pozdrawiam
    Ergie