  • Data: 2013-04-08 15:02:10
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin W" napisał w wiadomości grup

    > robiąc 1W chciałbym aby to było z najlepszego materiału.
    > Przy ocieplaniu - warstwa konstukcyjna musi po prostu być. Proste.

    Nie proste :-) Z byle czego się dłużej muruje, trudniej robi instalacje i
    trzeba dać więcej tynku. Przy równym BK można od razu dawać gładź.

    > Bloczek 36,5 jest cięższy, szerszy - gorzej się nim robi - poza tym jakość
    > 1 W musi być idealna, a 2W już niekoniecznie aż tak bardzo.

    Bloczek 36,5 (klasy 400) w stosunku do bloczka 24 (klasy 600) jest cięższy o
    uwaga... całe kilka procent. Za to ma uchwyty do przenoszenia. Murowałem z
    obu zdecydowanie łatwiej się operuje 36,5.

    > Czyli uważasz, że na 1W nie dajemy warstwy zbrojącej - tylko od razu
    > kładziemy tynk ... acha....

    Oczywiście! A po co ta "warstwa zbrojąca" miałaby być?

    [ciach]

    > Dlatego robocizna z materiałem jak pisałem wychodzi podobnie, ale budynek
    > jest dużo cieplejszy i bardziej odporny na błędy wykonawcze.

    Mniej odporny! W ścianie 1w nie da się zrobić mostków cieplnych, za to przy
    2w jest wiele okazji.

    Pozdrawiam
    Ergie