  • Data: 2011-09-08 07:52:20
    Temat: Re: sciany z silikatow a halas od sasiada
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Jak to jest z budynkami obecnie budowanymi.

    Ano tak, że buduje to z reguły deweloper, a on oszczędza na wszystkim -
    dosłownie i w przenośni, cokolwiek to znaczy.

    Taki budynek zaledwie spełnia normy określone prawem budowlanym -
    bezpieczeństwo, izolacyjność cieplna i takie tam... Izolacyjnością
    akustyczną chyba nikt się nie przejmuje, a tu sporo jest do zrobienia,
    bo ludzie z reguły nie mają pojęcia jak się za to zabrać - często
    inżynierowie również... :-/

    A budynek wielorodzinny, to raczej nie prosty obiekt, tylko dość złożony
    i w dodatku zamieszkiwany przez wiele obcych sobie osób.

    Izolacyjność akustyczna mieszkania polega nie tylko na zastosowaniu
    odpowiednich materiałów na przegrody/ściany, ale również na odpowiednim
    poprowadzeniu instalacji oraz zadbaniu o szczegóły.

    Może się zdarzyć, że ściany, stropy, okna... są jak najbardziej ok,
    ale... np. dziury na instalacje co, czy wod-kan są takie, że nie tylko
    coś tamtędy słychać, ale przy odrobinie zaparcia można by tamtędy
    podawać sąsiadowi kanapki do pracy :-).

    Często na stropach brakuje tak podstawowych rzeczy jak warstwa
    styropianu wygłuszającego pod wylewkami... I chociaż sam styropian jest
    dla dźwięku przeźroczysty, to zastosowany jako podkład pod podłogę
    skutecznie tłumy odgłosy uderzeń w podłogę z pomieszczenia powyżej...

    Ja mieszkałem w bloku z wielkiej płyty z lat 70-tych ub. wieku, i u mnie
    nie było aż tak źle... Jednak coś tam zawsze było słychać - ot taka
    uroda budynków wielorodzinnych :-).

    pozdr
    Robert G.