  • Data: 2011-04-05 11:02:05
    Temat: Re: sezon grzewczy - moje podsumowanie
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Kwi, 12:48, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Wynik fajny, por wnywalny cenowo z drewnem.
    > Kwestia tylko Ile go kosztowa a pompa z dodatkami+ reku, wentmech+ pewnie z

    Pompa 15k pln (12k pln + 3k pln uruchomienie calej kotlowni razem z
    baniakiem do CWU). Dolne zrodlo - zamknal sie z wszystkim w bodaj 9k
    pln. On sobie wszystko zapisywal i pompa na gotowo wyszla go wlasnie
    bodaj 24k pln i ani grosza wiecej ;)

    > 20cm styro itp

    To juz przeciez liczylismy w watku dot. scian 1W VS 2W - sciana 2W z
    20cm styro wychodzi taniej, wiec nie mozna jej wliczac do kosztu
    kotlowni :-) Wentylacje rzeczywiscie ma mechaniczna z rekuperatorem
    takim jak ja - brinkiem renoventem. Jemu robila firma - ok 14-15k pln
    na gotowo. Ja robilem u siebie sam - okolice 9k pln.

    W dachu ma 25 albo 30cm welny. Czyli jak na dzisiejsze standardy -
    norma. On nie budowal domu pasywnego tylko jak najbardziej "zwykly"
    dom energooszczedny. Zwykle okna pieciokomorowe, zwykle szklenie z
    U=1.0 itp. Naprawde nie ma tam zadnych cudow ktore obnizalyby mu
    eksploatacje domu.

    > Podam m j wynik:
    > 12cm styro+25cm we ny,kocio na paliwo stale cena kot a 2800z , dom 200mkw
    > "po pod ogach" - nieogrzewany garaz 40mkw wi c ogrzewam 160mkw
    > Przez zime spali em 15m3 drewna-kasztana. Kupi em po 80z /m3 ju pociete
    > Koszt 1200z

    Czyli bardzo podobnie, tylko on palcem nie kiwnal ;) A ile jest roboty
    z drewnem to ja wiem bo w tym roku palilem sporo w kominku. Mojego
    wyniku nie podam bo nie mam zielonego pojecia - drewna mialem "kupe" i
    cala ta kupe spalilem ;-) Dodatkowo drewno bylo swieze, mokre i
    czesciowo beznadziejna topola :-) Ale ja jednak podziekuje - na
    przewozeniu, cieciu i rabaniu spedzilem z tesciem i szwagrem z dobre
    4-5 dni. Mysle ze spalilem tego w okolicy 20m3. Fajnie sie tak
    poruszac troche ale na dluzsza mete to jest jednak malo komfortowe :)
    Jednak jakbym mial wybor wegiel VS drewno to wole zdecydowanie drewno!
    pozdr.

    --
    Adam