  • Data: 2009-04-22 20:18:06
    Temat: Re: służebność drogi - niebezpieczeństwa
    Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jezeli zachodzi sytuacja A czy w analogiczny sposob mozna starac sie
    > przed sadem o zniesienie takowej sluzebnosci pomimo tego, ze w momecie
    > ustanawiania jej sytuacja byla znana i klarowna.

    A czym sie rózni tak naprawdę A od B, oprócz tego jedynie, że w przypadku A
    była droga alternatywna od samego początku, a w przypadku B w momencie
    ustanawiania służebności nie było?
    Na moment ustanawiania tylko tym, że w przypadku drogi B była to służebność
    konieczna, w przypadku A nie, ale po ustaniu podstaw do ustanowienia
    konieczności służebności, w momencie, gdy właściciel działki ze służebnością
    będzie czuł taka potrzebę, może sądownie dochodzić do zniesienia służebności
    i z racji tego, że nie jest służebność konieczna, to sąd IMHO do takiego
    wniosku się przychyli. Wygoda strony na rzecz której służebność była
    ustanawiana nie ma tu znaczenia.
    Ja w takich sytuacjach stawiam się zawsze po drugiej stronie i zastanawiam,
    czy ja bym nie chciał znieść takiej służebności, no i generalnie jabkbym
    miał wybierać (Ty pewnie też), to wolałbym mieć nieograniczone służebnością
    prawo dysponowania swoją własnością, więc wcale bym się nie dziwił
    sąsiadowi, gdyby z takim wnioskiem on albo jego następca prawny wystąpił. Ty
    masz problem, bo masz dziwinie ustawiony dom, ale masz dojazd do działki, to
    kombinuj, albo wykup od sąsiada kawałek, na którym jest teraz służebność.
    Przem