  • Data: 2010-06-21 19:57:44
    Temat: Re: solary - nadmiac ciepla co zrobic?
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hvncgg$kdo$1@news.onet.pl...

    > Nic, pompa sie nie wlaczy i tyle.

    nooo -nic , pompa sie nie włączy , glikol sie zagotuje i po zabawie.

    > A gdy nie mamy to w sterowniku aktywujemy wlasciwa funkcje, ktora
    > powoduje, ze zasobnik jest studzony noca przez wlaczenie pompy i przeplyw
    > glikolu przez kolektor.

    Sposób dobry przy odpowiednio dużym zbiorniku wody - musi miec taka
    pojemnosc cieplną aby przejął energię z całego dnia.

    > Zasloniecie kolektora nie zaszkodzi, ale az tak bardzo nie ma czym sie
    > przejmowac, bo uklad jest zabezpieczony.

    Czym?
    Dzwniłem kiedyś do jednej firmy od solarów - i byłem zachecany, och i ach.
    Ale jak stwierdziłem ze to ma byc w domku letniskowym gdzie czesto nie ma
    prądu ani ludzi to sie dowiedzialem ze sie nie da -"płyn sie zagotuje".
    Widzialem ostatnio solar osłoniety białą folią - dom jeszcze nie
    zamieszkały - ale ktos kłopoty przewidział :-)

    b.