    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: solary - nadmiac ciepla co zrobic?
    Date: Tue, 22 Jun 2010 01:12:56 +0200

    news:hvog7m$kd1$1@inews.gazeta.pl...

    > nooo -nic , pompa sie nie włączy , glikol sie zagotuje i po zabawie.

    Wiesz co, nie chce mi sie juz odpowiadac na te wszystkie wydumane problemy i
    "wydaje mi sie" opinie. Nie zebym pil do Ciebie, ale najzwyczajniej nie chce
    mi sie. Sprobuje jeszcze raz.
    Jak glikol sie zagotuje to nic sie nie stanie, nic kompletnie nic. Glikolu w
    instalacji jest kilkanascie litrow, w samym kolektorze zaledwie male kilka.
    Odparowany glikol, a raczej wzrost jego obietosci przejmie naczynie
    wzbiorcze. Jak zrobi sie chlodniej glikol sie skropli i tyle.

    > Sposób dobry przy odpowiednio dużym zbiorniku wody - musi miec taka
    > pojemnosc cieplną aby przejął energię z całego dnia.

    Niemozliwe przy uzytkowej calorocznie instalacji. Poza tym duzy zbiornik
    wolniej wychlodzi sie noca.

    > Czym?

    Tym samym co kazda instalacja CWU

    > Dzwniłem kiedyś do jednej firmy od solarów - i byłem zachecany, och i ach.
    > Ale jak stwierdziłem ze to ma byc w domku letniskowym gdzie czesto nie ma
    > prądu ani ludzi to sie dowiedzialem ze sie nie da -"płyn sie zagotuje".

    Nastepny ociemnialy sprzedawca. I co z tego jak sie zagotuje 2 - 3 litry
    glikolu w samym tylko kolektorze?

    > Widzialem ostatnio solar osłoniety białą folią - dom jeszcze nie
    > zamieszkały - ale ktos kłopoty przewidział :-)

    Lepiej oslaniac jak nie oslaniac, ale wiekszego problemu nie ma.
    Zeby nie byc goloslownym, przeczytaj co w linku pisza:
    http://kolektorysloneczne.org/masz-pytania/57-zabezp
    ieczenie-ukadu-solarnego-przed-dugotrwaym-przegrzewe

    Pozdro.. TK