  • Data: 2011-07-02 13:45:27
    Temat: Re: solary - ogrzewanie basenu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iummrh$lpe$1@inews.gazeta.pl...

    >No własnie - skupiamy sie na bardzo konkretnych rozwiazaniach technicznych
    >nie mając w reku tej gumy - wiec to gdybanie ze >pompa taka czy śmaka, z
    >wymiennikiem czy bez nie ma sensu.

    Co prawda moge sie mylic, ale nie bardzo widze inna mozliwosc jak stosowanie
    wymiennika z oddzielna pompa. Wymiennika w sensie wezownicy w baniaku jesli
    chodzi o CWU i wymiennika ciepla do celow CO. To wydaje sie byc najprostrzym
    rozwiazaniem, nie znaczy ze jedynym. Ale sterowanie innego ukladu wydaje sie
    byc tylko trudniejsze, choc temat niech bedzie otwarty.

    >chyba za mało danych (skąd te 17kWh?)

    No malo, malo. Przyjalem, ze taki kolektor bedzie w stanie podniesc temp.
    3000 litrow wody o 5K w ciagu calego slonecznego dnia. Nie wiem na ile to
    trafione zalozenie, ale znajac zycie rozbieznosci nie powinny byc wielkie.

    > ale gdyby przyjąć ze gumiak jest 5x gorszy niz płaski to uzysk byłby na
    > poziomie >100kWh/m2. Przy powierzchni dachu >100m2 byłoby to rocznie
    > 10000kWh czyli 0,55x10000=5500zł (cene prądu 2,2 wziąłes >z kosmosu?).
    >Z tradycyjnego byłoby to 500x6m2(typowa powierzchnia)x0,55=1650zł.

    Nie nie, to nie jest cena pradu. Przyjalem koszt kilowatogodziny z ceny
    kolektora. Kolektor kosztuje 1300zl i produkuje 400-500kWh w ciagu roku.

    >nie mogłem wygooglac nic o solarach bez pokrycia szkłem, moze cos by sie
    >wyjasniło...

    Prawde mowiac nie widzialem takich.

    Pozdro.. TK

    b.