  • Data: 2009-04-09 17:10:14
    Temat: Re: studnia abisyńska
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    news:49dd9ade$1@news.home.net.pl...

    > Po wywierceniu w srodek stalowej oslony wstawili plastykowe
    > rury kanalizacyjne fi 160 (u ciebie byloby fi 100 - ale czy
    > znajdzie sie taka chuda pompa?).

    Jest ich nawet całkiem spory wybór.

    > Rury te w dolnym odcinku byly gesto powiercone otwornica
    > fi 20 mm - doslownie dziurka przy dziurce. Calosc
    > owinieta geowlóknina i jakas chyba nylonowa siatka.
    > Po wstawieniu tego wyciagneli stalowa oslone. Byla w odcinkach,
    > a do wyciagania sluzyl ustawiony nad otworem duuuzy trójnóg
    > z kabestanem. Gdy kolejny odcinek wynurzal sie z ziemi, odpinali
    > go (pilnujac, by reszta rury nie wysmyrgnela sie do dziury!)
    > i odkladali na bok. Wszystko recznie.

    Dokładnie tak samo to robili u mnie, z tą jedynie różnicą, że ja mam
    średnicę własnie 110 (100 wewnątrz).

    A przy okazji i ja mam pytanie: moją studnię po prostu wywiercili i
    zostawili (grunt piaszczysty, odwiert 11 metrów), bez żadnego płukania,
    mówiąc, że skoro ją mam za miesiąc zacząć użytkować (na potrzeby budowy), to
    jak sobie kupię pompę, mam ją po wrzuceniu w odwiert włączyć na kilka
    godzin, żeby wyrzucała wodę na łąkę, wtedy studnia się przepłucze i będzie
    wszystko OK.
    Czy jest to aby na pewno dobry sposób postępowania? Taki miesiąc stojący
    odwiert, nieprzepłukany od razu z mułów itp aby się nie
    zatka/zamuli/zdegeneruje, czy sam nie wiem, co jeszcze?

    J.