    Date: Sun, 17 Oct 2010 20:37:12 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: studnia - pompa 3 fazowa czy 1 ? - plusy i minusy

    Użytkownik KS napisał:
    > Użytkownik "Bucz"<...@...pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    >
    > Parametry 3 fazowego raczej będa lepsze.
    > Mam na myśli np: sprawność, równomiernośc momentu, odporność na
    > przeciązenie, prawdopodobnie też hałas.

    Cena. Żelaza i miedzi w silniku trójfazowym jest mniej więcej tyle samo
    co w jednofazowym, nie ma natomiast kondensatora przesuwającego fazę,
    nie ma (istniejącego w niektórych silnikach jednofazowych) wyłącznika
    odśrodkowego odłączającego ten kondensator - czyli i prościej, i taniej
    i mniej rzeczy do popsucia. W trójfazowym poza łożyskami nic nie ulega
    zużyciu, obudowa, wirnik i uzwojenia jeśli nie dopuścić do korozji są
    praktycznie wieczne - minimalna żywotność to pięćdziesiąt lat.
    Kondensatory niestety lubią nawalać.

    Z wad hydroforu trójfazowego - wymaga trzech faz. Jak jednofazowy
    przestanie działać bo jego faza padła to można przełączyć na którąś z
    pozostałych, trójfazowego nie przełączysz. Jak zdarzają się pady faz a
    bardzo zależy na niezawodności zasilania w wodę to można rozważyć
    zasilanie przez falownik.

    --
    Darek