  • Data: 2018-01-28 14:57:12
    Temat: Re: świerk
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    abomito pisze:

    > Ja przepraszam, że się wcinam, ale czegoś nie rozumiem: Świerki
    > sadziłeś 40 cm jeden od drugiego? to co ty robisz: żywopłot,
    > czy palisadę? Jeżeli drzewko będzie miało 10 cm średnicy, to
    > ile zostanie na gałęzie?

    No, żywopłot, jasno było napisane. Idea żywopłotu zawsze jest
    taka, że miejsca ma w ogóle nie zostawać, wszystko wypełnione
    gałęziami.

    > Ja wiem, gałęzie będą rosnąć na boki. Ale korzenie już na okrągło,
    > średnicą podobną do korony. Powstanie konkurencja- głównie o wodę.
    > Słabsze drzewa wylecą. Powstaną wyrwy któtre trudno usunąć.

    To zagęszczenie sprawia, że i korzenie nie rosną zbyt duże, nie
    są małemu drzewu potrzebne. Świerk ma widać stłumione drapieżne
    instynkty, jeden drugiego nie wykańcza, roślinki działają
    społecznie dla dobra wspólnego. Takie zwarte zespoły świerkowe
    zdarzają się naturze. Na skrajach lasów dolin tatrzańskich
    takie widać, zwłaszcza we wschodniej granitowej ich części.
    Nawet bez cięcia karłowacieją we właściwy sposób, trudne
    lokalne warunki zastępuja nożyce.

    > Te żywopłoty-a raczej osłony wiatrowe- były sadzone w rozstępach
    > 1,5-2 metry. I rzeczywiście były formowane dopiero przy takiej
    > wysokości.

    To nie żywopłot, to szpaler drzew. Albo raczej osłona wiatrowa.
    Całkiem co innego.

    > Natomiast nie wiem, jakie są założenia Twojego żywopłotu.
    > Bo każdy bardzo ładnie wygląda- ale u kogoś. A ja już miałem-
    > i nigdy już nie zamierzam.

    Założenia są zapewne jakieś takie:

    http://zywoplot.eu/picea-abies/
    http://www.hedging.co.uk/acatalog/images/plants/1031