    From: "Adax" <A...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Date: Sun, 13 Sep 2009 09:28:37 +0200

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:h8h88r$p12$1@news.wp.pl...
    > Jak miałem kiedyś żyrandol na zwykłe żarówki, to było 3x100W lub 5x60W.
    > A w małym pokoju miałem 200W lub 150W.
    > W lampie nad biurkiem (kreslarskiej z aluminiowym dobrym odbłysnikiem)
    > 75-100W, przy 60W było ciemno do nauki i pracy. Pokój dziecinny 4x60W i
    > było ciemno, ale to przez reflektorkowe żarówki (dupiasty wynalazek).
    > Później była lampka na żarówkę kompaktową niezintegrowaną, typowa biała
    > podłuzna IKEA, to chyba coś 19 wat? Reasumując jest u Ciebie ciemno jak
    > w d.... u pewnego beznadziejnego prezydenta. JaC
    > -----

    hihihii... Nie pisałem przecież o wszsytkich punktach oświetleniowych! a
    ttylko o podstawowym oświetleniu.
    W przedpokoju jest dodatkowe oświetlnie halogenowe (szafa przesuwana z
    drzwiami-lustarmi). W pokojach, w łazience mam na ścianach dod. kinkiety,
    itp. itd. Poza tym wyobraź sobie, że TV zawsze oglądaliśmy i nadal ogłądamy
    przy 2 świetlówkach 7W OSRAM i jest extra.
    Poza tym do pracy są 2 biurka z lampkami. W dzień światło naturalne, bo
    mieszkanie południowe-nasłonecznione. 2 pokojei po 14m2. jeśli ktoś ma
    pokoje po 25 m2 to wcale się nie dziwię, że się dziwi :)

    Jeśli już idziemy tą drogą to proszę o radę, które świetlówki E14 są w tej
    chwili warte uwagi? Jak dobrać ilość świetlówek do metrażu pokoi? Czy
    wchodzić dalej w świetlówki, czy wrócić do żarówek?