  • Data: 2014-01-26 11:07:24
    Temat: Re: temperatura wody
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    >W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 10:19:58 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Z tego powodu, że dom nie jest przegrzewany i pod sufitem nie gromadzi
    > się przegrzane powietrze, a jak wiadomo straty przez przegrodę zależą od
    > różnicy temperatur pomiędzy stronami przegrody.
    > Ponadto dla pracy grawitacyjnej potrzebna jest wysoka temperatura wody
    > CO, a wysoka temperatura w kotle to większe straty kominowe, bo spaliny
    > siłą rzeczy muszą mieć wyższą temperaturę. Poza tym w instalacji
    > grawitacyjnej jest duża różnica pomiędzy temperaturą zasilania, a
    > powrotu.

    Mieszkałem w kilku domach z instalacą grawitacyjną i na kotle wystarczyło że było
    70stC aby działała. W instalacjach z pompami ponitemperatura podobna mniej więcej
    jest b przecież "unkt rosy"
    Dom ma jakies tam zapotrzebowanie na ciepło i w sumie bez znaczenia jak mu tą energię
    dostarczymy czy grawitacyjnie czy pompkami.

    Niska temperatura powrotu powoduje korozję niskotemperaturową