    From: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Date: Thu, 04 Apr 2013 17:19:02 +0200

    W dniu 2013-04-04 12:53, ZbyszekZ pisze:
    > Być może, można i tak ale jeśli nie chcesz zmieniać pieca to dlaczego chcesz
    wyrzucać termostat pokojowy?
    > W skrócie działa to tak - termostat piec zarządza temperaturą w obiegu.
    > Termostat na grzejniku zarządza temperaturą w pomieszczeniu.
    > Termostat pokojowy powinien być w pomieszczeniu "wzorcowym" tj. takim który ma mieć
    maksymalną temperaturę i w którym termostat na grzejniku jest w pełni otwarty (albo
    całkiem zdjęty).

    i co ci da ustawienie 23 stopni w jednym pokoju, jak w pokoju wzorcowym
    będzie już 24 stopnie i piec się wyłączy wcześniej?
    Pomysł przerabiałem (tzn przemyślałem, ale nie wprowadziłem w życie) -
    wstawiasz sprzęgło hydrauliczne, w jednym obiegu z niewielkim
    (kilka-kilkanaście litrów) buforem, w drugim obiegu grzejniki (pompa
    taka która wyłączy się jak nie ma obiegu). Jak nie ma poboru ciepła to i
    piec nie grzeje.
    Jak nie dasz sprzęgła to piec przejdzie w tryb awaryjny jeżeli wszystkie
    grzejniki się zamkną (przynajmniej u mnie tak jest).
    Ja na razie dałem jeden zwykły zawór termostatyczny i odkręciłem na full
    (mam jedno niedogrzane bo jeszcze nie ocieplone pomieszczenie),
    pozostałe głowice elektroniczne z biedronki za 10zł/szt. - o takie:
    http://tnij.org/u6l2 i działa to całkiem fajnie - nie ma podłączenia do
    LANu, ale za tą cenę to idealny produkt (na allegro te głowice po
    promocji w stonce chodziły po 40zł - wiem bo kupiłem w stonce i
    sprzedałem ze 120 sztuk bo tyle mieli w okolicznych biedronach :)

    Lukasz