  • Data: 2013-04-07 15:39:57
    Temat: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    M. wrote:
    > Pierwszego instalatora, który odpalał kocioł miałem idiotę i stąd może
    > moje uprzedzenia do tego typu "fachowców". Za darmowe uruchomienie
    > kotła wziął 200 czy 300zł - skręcił za tą cenę dwie wtyczki do

    jak musiał podpinac instalacje automatyki, montować wtyczki itp to nie było
    to uruchomienie kotła tylko dokończenie montażu kotłowni. To wszytsko
    powinien teoretycznie zrobić instalator który montował kotłownie.

    Darmowe jest sprawdzenie podłączeń wykonanych przez instalatora, włączenie
    kotła, zrobienie analizy analizatorem przygotowanie papierów gwarancyjnych,
    za dojazd się już płaci.

    > pomp[1]. Stwierdził, że sterowanie pogodowe zewnętrzne to 5%
    > oszczędności a sterowanie pogodowe wewnętrzne to dużo więcej (chyba
    > 20%) oszczędności i żeby nie zakładać zewnętrznego tylko radiowe
    > wewnętrzne. Zapewne chciał zarobić kolejne 300zł za zrobienie
    > sterowania. I chyba dlatego uważam, że instalatorzy to loteria.

    z tymi procentami to sprawa dyskusyjna :) ale faktem jest że wbudowana
    pogodówka moduluje kocioł kontroluje temperaturę zasilania i powrotu czego
    zwykle zewnętrzna automatyka nie potrafii. W 90% przypadków automatyka
    zewnętrzna nie firmowa steruje nawet najlepszym kotłem w trybie włącz
    wyłącz. Praktycznie tracimy wszystkie korzyści z posiadania kotła
    kondesacyjnego, bo musimy mu ustawić z góry wysoką temperaturę wyjsciową.
    Tak to można sterować zwykłym kotłem turbo czy atmosferycznym.

    > [1] Kable dał 1mm^2. Nawet na tym musiał oszczędzić. W końcu z tych
    > 300zł to kupno 50cm kabla 2,5mm^2 zamiast 1mm^2 to by go zrujnowało.

    w sumie nie ma wielkiego sensu dawanie grubszych przewodów do podpięcia
    małych pomp do kotła w domowej kotłowni. Zobacz sobie jakie tam masz moce?
    150W?

    2.5 mm kw do pomp :) taki gruby to sie ciężko podpina do zacisków w pompie
    nie mówiąc o przeciskaniu przez dławiki :)