  • Data: 2013-04-07 21:32:30
    Temat: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-07 20:50, uzytkownik pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To dlaczego wypytujesz na grupie, skoro Twoi instalatorzy oraz serwisant
    > są fachowcami i im teraz nie wierzysz?

    :-)
    Wtedy tak myślałem. Teraz już tak nie myślę. Pytałeś się na czym bazuję
    swoją opinię. Otóż na tym, co zrobili.

> [...]
    > sprawność kotła, a także wprowadza dodatkowy, niepotrzebny pobór energii
    > elektrycznej przez trzecią, niepotrzebną pompę. Sprzęgło wodne ma sens
    > przy naprawdę dużych instalacjach oraz w przypadku kilku źródeł energii
    > np. kocioł gazowy + kocioł węglowy. Takie sprzęgło ma także znaczenie w
    > przypadku kotła węglowego lub kotła gazowego niekondensacyjnego, które
    > muszą pracować na wysokich parametrach temperaturowych, aby zabezpieczyć
    > kotły przed korozją niskotemperaturową. Możliwe, że początkowo mogłeś
    > się zastanawiać nad kotłem niekondensacyjnycm i dlatego zapadła decyzja

    Nie. Zawsze miał być kondensat. Założenie było takie, że grzejniki będą
    chodziły przez większość sezonu na niskich parametrach (tak samo jak
    uzupełniająco podłogówka).

    Dzisiaj jestem mądrzejszy jednak wtedy nie miałem podstaw do negatywnej
    oceny fachowców. Bo niby dlaczego?

    > Sterownik pokojowy to już kwestia dodatkowej oszczędności gazu.

    Jakiej?

    > Dorabianie do tego układu dodatkowych zaworów termostatycznych ma sens
    > tylko i wyłacznie tam, gdzie potrzebujesz na stałe obniżyć temperaturę w

    Chcę mieć możliwość sterowania temperaturą w każdym pomieszczeniu
    oddzielnie. Nie mam też pomieszczenia wzorcowego. Wykorzystuję też
    ogrzewanie słońcem (w takie dni jak dzisiaj słońce podnosi mi
    temperaturę w pomieszczeniach południowych o ok. 2C).

    M.