  • Data: 2010-07-12 19:42:08
    Temat: Re: tynkowanie i wylewka w upal
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To ci co terroryzują moje osiedle (nowa inwestycja) musi inny beton mają.
    > Leją od rana do wieczora i nic im się nie kruszy, nic nie pęka. Ostatnio
    > wylewali 600m^2 stropu i pochyłe podjazdy w garażu podziemnym. Na zewnątrz
    > 35st. a beton gęsty jak cholera, żeby z tego podjazdu nie spływał. Po
    > godzinie czy dwóch juz po nim chodzili.
    >
    > PC

    Nie widze w tym nic ani smiesznego ani bulwersujacego. Po prostu chlopcy znaja
    swoj fach. "Beton gesty jak cholera" piszesz. Taki powinien byc; im mniejszy
    stosunek w/c (woda/cement) tym masa betonowa jest lepsza. I nie maja prawa
    powstac w nim rysy skurczowe czy inne strukturalne takie jakie powstaja gdy
    beton jest rzadki.
    Temperatura wiazanie betonu moze byc wysoka i nic sie zlego podziac nie moze.
    Pewno ze w wiekszych masach moze dochodzic do niekorzystnego samonagrzewania
    masy ale przy stosunkowo cienkich plytach czy wylewkach nie ma to wiekszego
    znaczenia.
    Beton w temperaturze 22 stopni C uzyskuje polowe swej docelowej wytrzymalosci
    po trzech dobach. Proces wiazanie ma charakter logarytmiczny z poczatku masa
    wiaze bardzo szybko potem co raz wolniej. Wysoka temperatura otoczenia pozwala
    na to by zawibrowany beton w ciagu 2 godzin zwiazal na tyle, ze mozna po nim
    juz chodzic. Przecie ta masa nie wisi w powietrzu tylko lezy albo na szalunku
    albo na podsypce i te 80 kg dodatkowego obciazenia chlopem mu nie zaszkodzi.
    Zatem nalezy brac z nich przyklad szczegolnie odnosnie gestosci betonu, taki
    gesty beton szybko wylany i zawibrowany jest pozniej dwukrotnie silniejszy od
    tego samego, plastycznego, niewibrowanego. Nadmiar wody zarobowej powoduje
    zwiekszona porowatosc i wodoprzepuszczalnosc betonu i w sumie znaczaco nizsze
    parametry wytrzymalosciowe.
    Natomiast w czasie wiazania beton potrzebuje dodatkowej ilosci wody i dlatego
    nalezy go przynajmniej przez 3-5 dni zraszac.
    Pzdr.
    Tornad