  • Data: 2010-06-18 07:58:17
    Temat: Re: ustawienie solarów
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Cze, 23:08, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Mierzy sie temp. wody w zasobniku przy koncu dolnej wezownicy. Przeplyw
    > ustawia sie tak, ze temp. glikolu na wyjsciu wezownicy ma minimalnie wyzsza
    > temp.

    ... tylko przy jakiej roznicy temp. wykonuje sie te pomiary?
    woda w zasobniku moze mic od powiedzmy 5 (zima)-15 (latem) do 70-80 po
    nagrzaniu
    glikol? od temp otoczenia do pewnie dobrze ponad setki ...
    nie da sie dobrac stalego przeplywu tak, zeby zawsze bylo tak, jak
    chcesz ...

    na wykr. z artykulu Viessmanaa na ktory sie powolywalem widac, ze w
    "duzych" instalacjach przeplyw w dosc szerokim zakresie nie ma wplywu,
    w mniejszych im wiekszy tym lepiej... napisali nawet, ze zbyt wolny
    przeplyw w rurze pionowej tez moze generowac problemy...

    wg mnie taki uklad jest "samoregulujacy" sie i niezaleznie od
    przeplywu osiaga stan "rownowagi"... np. zbiornik wolno odbiera cieplo
    -> temp glik. rosnie -> sprawn. kol. maleje (dostarcza mniej ciepla) +
    zbiornik pobiera wiecej bo plyn cieplejszy... przy dowolnym (nie za
    malym, zeby nie zagotowac) przeplywie dzialac bedzie...

    analogicznie jak zbiornik pobiera wiecej...

    sprawnosc? -> zobacz wykresy

    WS