  • Data: 2010-06-17 22:05:12
    Temat: Re: ustawienie solar?w
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości
    news:hve5ek$7t0$1@inews.gazeta.pl...

    > Pozwole się nie zgodzic z tobą nieważne jaka temperature bedzie mial
    > glikol ,energia z kolektora zostanie pobrana w 100%

    Tyle ze ten moglby osiagnac wyzsza temp. nagrzewajac bardziej glikol.

    > i przy duzym przepływie sprawnosc bedzie maksymalna.Ale nie o maksymalną
    > sprawność kolektora w tym wszystkim chodzi a o sprawnosc całej instalacji
    > ! i o zminimalizowanie kosztow eksploatacji .Przyjmijmy ze u goscia A
    > chodzi pompa 12 godzin a u gościa B 6 godzin sprawą oczywistą jest ze
    > gosc B ma mniejsza sprawność kolektora ale placi mniej za prąd !! i w tym
    > cały myk polega ze gość B nie był frajerem i dobrał tak całą instalacje
    > (zwiekszył powierzchnie kolektorów w stosunku do gościa A) tak zeby
    > pokryła te straty.

    Nie wiem o czym piszesz.
    Gosc A nie moze rejestrowac 12 godzin pracy pompy bo zwyczajnie nie ma tyle
    dnia. Gosc B ma inny kolektor, bo jakis myk polega na tym, ze ma wiekszy.
    Takich przypadkow nie mozemy porownywac. Mowa jest o przeplywie nie o
    wiekszych czy mniejszych kolektorach.

    > Druga istotna sprawa to to co Ty usiłujesz tu przetłumaczyc ze nie nalezy
    > tu rozpatrywać tylko sprawnosci samego kolektora bo to tylko jeden z dwóch
    > wymiennikow ale nalezy takze uwzglednić drugi wymiennik ktorym jest
    > wężownica w zbiorniku i mowienie tylko o jednym składniku instalacji jest
    > pomyłką.

    Ja nie pisze o jednym czynniku a o ustawieniu przeplywu w oparciu o temp.
    wezownicy w zasobniku. Kolektor sila rzeczy bedzie mial najwieksze straty.

    Pozdro.. TK