  • Data: 2010-06-18 20:45:42
    Temat: Re: ustawienie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    news:aac0b171-090a-4f77-9d65-f7cd224ea03f@k39g2000yq
    d.googlegroups.com...

    > ... tylko przy jakiej roznicy temp. wykonuje sie te pomiary?

    Sa tacy co ustawiaja na bolka oko 2L/min. i dla nich jest git. Inni
    poswiecaja temu wiecej czasu i znajduja optymalne ustawienie. Jeszcze inni
    maja automatyke tym sterujaca. Nie ma jednej odpowiedzi dla wszystkich.
    Producenci kolektorow rowniez okreslaja przeplywy dla swoich produktow, wiec
    nie jest tak, ze przeplyw w ogole mozna sobie olac.

    > wg mnie taki uklad jest "samoregulujacy" sie i niezaleznie od
    > przeplywu osiaga stan "rownowagi"... np. zbiornik wolno odbiera cieplo
    > -> temp glik. rosnie -> sprawn. kol. maleje (dostarcza mniej ciepla) +
    > zbiornik pobiera wiecej bo plyn cieplejszy... przy dowolnym (nie za
    > malym, zeby nie zagotowac) przeplywie dzialac bedzie...

    Dzialac bedzie o ile dzien bedzie z gumy.

    Pozdro.. TK